PLIK README PROGRAMU MICROSOFT OUTLOOK 97 (c) 1997 Microsoft Corporation. Wszystkie prawa zastrzeżone. Dokument ten zawiera najświeższe dane i dodatkowe informacje, które uzupełniają dokumentację programu Microsoft Outlook 97. Jeśli aplikacja Microsoft Outlook 97 instalowana jest z pakietem Microsoft Office 97, należy również przeczytać plik Readme ("OfRead8.txt") dla pakietu Microsoft Office 97, aby uzyskać informacje o wszystkich produktach pakietu. ______________________________________________________________ SPIS TREŚCI INSTALACJA PROGRAMU MICROSOFT OUTLOOK 97 UWAGA: Wyłączenie ochrony antywirusowej przed uruchomieniem programu instalacyjnego Minimalne wymagania systemowe dla programu Microsoft Outlook 97 Wymagania dla programu Microsoft Outlook 97 działającego w systemie Windows NT Workstation 4.0 Problemy wynikające z użycia znaków przestankowych w nazwach katalogów Konfiguracja programu Outlook dla osób korzystających z tego samego komputera Konfiguracja programu Outlook do współpracy z danymi programu Schedule+ Usuwanie programu Schedule+ po instalacji programu Outlook Instalacja programu Microsoft Fax po instalacji programu Microsoft Outlook 97 KORZYSTANIE ZE SKRZYNKI ODBIORCZEJ Automatyczne przesyłanie wiadomości Zmiana i usuwanie Autopodpisu poczty e-mail używanego w programie WordMail Korzystanie z podglądu wydruku i z programu WordMail Korzystanie z szablonów programu WordMail Korzystanie z usług informacyjnych sieci The Microsoft Network w programie Outlook Elementy przeniesione, przeczytane lub zmienione nie są poprawnie archiwizowane Synchronizacja wszystkich folderów lub kasowanie pliku folderu trybu Offline (".ost") po wyłączeniu pliku folderu trybu Offline Brak poczty internetowej i usług informacyjnych sieci The Microsoft Network w systemie Windows NT Workstation 3.51 Uaktualnienie elementów folderu po zmianie miejsca dostarczania poczty KORZYSTANIE Z KALENDARZA Czyszczenie terminów wolny/zajęty po otwarciu nowego Kalendarza Brak archiwizacji terminów cyklicznych Drukowanie współużytkowanego kalendarza w programie Outlook lub Schedule+ KORZYSTANIE Z KONTAKTÓW Dodawanie folderu "Kontakty" do listy Książek adresowych sprawdzanych po nazwiskach Użycie książki adresowej programu Outlook po przejściu z programu klienta Microsoft Exchange na program Microsoft Outlook 97 Brak niektórych opcji wybierania numerów w systemie Windows NT Workstation 3.51 PRACA Z ELEMENTAMI I PLIKAMI Problemy podczas przemieszczania informacji metodą "przeciągnij i upuść" na serwerze plików Microsoft Personal Web Server Wyszukiwanie elementów i dokumentów przy użyciu przycisku Bardziej zaawansowane Kryterium "Elementy niespełniające kryteriów" nie współpracuje z innymi kryteriami wyszukiwania Podczas szukania lub filtrowania nie są zwracane właściwe elementy Podgląd wszystkich typów plików i rozszerzeń nazw plików w systemie operacyjnym Windows NT Workstation 4.0 Przyspieszenie wyszukiwania plików DRUKOWANIE Tematy Pomocy zawierające grafikę są drukowane niewyraźnie Wiadomości nie są drukowane przy użyciu drukarki HP LaserJet 5L MICROSOFT OFFICE 97 VALUPACK Dźwięki pakietu Microsoft Office 97 nie działają w systemie Windows NT Workstation 3.51 Program instalacyjny Microsoft Office 97 ValuPack nie kończy instalacji bez zezwolenia z ośrodka administracyjnego Pliki instalacyjne z dysku CD-ROM lub komputera sieciowego dla łącza Timex Data Link Watch IMPORT I EKSPORT INFORMACJI Wymagania pól w oknie dialogowym Mapuj pola niestandardowe Import danych z programu Microsoft Excel 97 do programu Microsoft Outlook 97 Import kodów pocztowych do programu Microsoft Outlook 97 Użycie konwerterów importu i eksportu z pakietu Microsoft Office 97 ValuPack po uruchomieniu programu Outlook z dysku CD-ROM lub komputera sieciowego Aby można było importować pliki z programów Microsoft Schedule+, NetManage ECCO Pro i Lotus Organizer, program, w którym utworzono te pliki, musi być zainstalowany Importowanie plików programu NetManage ECCO Pro 3.03 Zadania bez daty nie są importowane z programu NetManage ECCO Pro Program Lotus cc:Mail Service Provider wyświetla komunikat o nieprawidłowym odwołaniu do pliku "Cwimport.txt" Eksport informacji do Osobistej książki adresowej Błędy korespondencji seryjnej w programie Microsoft Word 97 przy użyciu eksportowanych z programu Microsoft Outlook 97 plików z wartościami oddzielonymi przecinkiami lub tabulatorami Nie można eksportować zadań i spotkań cyklicznych z osobistego folderu plików Konwersja folderów na pliki tekstowe w formacie DOS TWORZENIE I UŻYWANIE FORMULARZY Zmiana ikon formularza programu Outlook Korzystanie z formularza programu Outlook po uruchomieniu programu instalacyjnego klienta Microsoft Exchange Tworzenie formularzy w dostępnej w trybie Offline bibliotece formularzy firmy Utrata pola formularza i wyników, jeśli adresat nie korzysta z programu WordMail MICROSOFT VISUAL BASIC SCRIPTING EDITION Przykładowe kody nie uruchamiają się Zmiana przykładowych kodów dla wydarzeń Wydarzenia nie stosują się do obiektów typu NoteItem i ReportItem INTERNET MAIL CONNECTOR Wysyłanie ______________________________________________________________ INSTALACJA PROGRAMU MICROSOFT OUTLOOK 97 UWAGA: Wyłączenie ochrony antywirusowej przed uruchomieniem programu instalacyjnego -------------------------------------------------------- Niektóre programy ochrony antywirusowej, jak np.: "VSafe.com" i Norton Antivirus Autoprotect, mogą nie współpracować z programem instalacyjnym aplikacji Microsoft Outlook 97. Należy wyłączyć program ochrony antywirusowej przed uruchomieniem programu instalacyjnego. (Po zakończeniu instalacji ochronę antywirusową można włączyć ponownie.) Uwaga: Jeśli program ochrony antywirusowej uruchamia się automatycznie podczas uruchamiania systemu Windows, aby wyłączyć program ochrony antywirusowej, należy podczas uruchamiania systemu Windows wcisnąć klawisz SHIFT. Minimalne wymagania systemowe dla programu Microsoft Outlook 97 ------------------------------------------------------- Aby można było korzystać z aplikacji Microsoft Outlook, potrzebne są następujące elementy: * Komputer osobisty lub multimedialny z procesorem 486 lub lepszym; * System operacyjny Microsoft Windows 95 lub Windows NT Workstation 3.51 oraz Service Pack 5 lub nowszy (program nie będzie działał z wcześniejszą wersją); * 8 MB pamięci RAM, jeśli używany jest system Windows 95; 16 MB pamięci RAM, jeśli używany jest system Windows NT Workstation; * 26-46 MB wolnego miejsca na dysku twardym; 31 MB, aby przeprowadzić instalację typową, zależnie od konfiguracji (aby po instalacji pozostało jak najwięcej miejsca na dysku twardym, w czasie instalacji należy skorzystać z Kreatora uaktualnienia Microsoft Office); * Stacja dysków CD-ROM (do dyskietek 3,5-calowych dołączany jest kupon); dysk CD-ROM zawiera: program Microsoft Internet Explorer, program Microsoft Camcorder, rysunki Clipart, i szablony nie zamieszczone na dyskietkach. * Karta graficzna VGA lub inna wysokiej rozdzielczości (Super VGA, zalecany jest tryb 256 kolorów); * Standardowa mysz typu Microsoft Mouse, mysz typu Microsoft IntelliMouse lub kompatybilne urządzenie wskazujące; Dodatkowe elementy lub usługi wymagane, aby w pełni wykorzystać możliwości programu: * Modem 9600 bodów lub szybszy (zalecany jest modem o szybkości 14400 bodów); * Komputer multimedialny, aby uzyskać efekty dźwiękowe i dodatkowe efekty multimedialne. * Microsoft Mail, Microsoft Exchange, Internet SMTP/POP3 lub inne oprogramowanie komunikacyjne zgodne ze standardem MAPI, aby korzystać z poczty e-mail; * Serwer Microsoft Exchange, aby móc korzystać ze wszystkich funkcji grup roboczych; * Dodatkowe 8 MB pamięci RAM, aby uruchomić program WordMail; * Niektóre czynności dostępne w sieci Internet wymagają dostępu do Internetu oraz opłat dla firmy udostępniającej Internet. Wymagania programu Microsoft Outlook 97 działającego w systemie operacyjnym Windows NT Workstation 4.0 --------------------------------------------------------------- Aby używać programu Microsoft Outlook 97 w systemie Windows NT Workstation 4.0, należy zainstalować Service Pack 2 (SP2) lub nowszy. Problemy wynikające z użycia znaków przestankowych w nazwach katalogów --------------------------------------------------------- Jeśli nazwa katalogu, w którym znajduje się Microsoft Office 97, Microsoft Excel 97, Microsoft Outlook 97, Microsoft PowerPoint 97 lub Microsoft Word 97 zawiera przecinek (,), apostrof (')lub wykrzyknik (!), mogą wystąpić problemy w czasie korzystania z tych programów. Aby uniknąć problemów, należy korzystać z domyślnych nazw katalogów, lub używać w nazwach katalogów tylko liter i cyfr. Konfiguracja programu Outlook dla osób korzystających z tego samego komputera -------------------------------------------------- W czasie pierwszego uruchomienia programu Outlook na komputerze, na którym nie istnieją profile użytkowników, zostanie utworzony domyślny profil użytkownika ("C:\Win95\Profiles\Micorsoft Outlook") dla jednej osoby. Przy korzystaniu przez kilka osób z tego samego komputera, każda z nich powinna posiadać oddzielny profil użytkownika, który zawiera usługę poczty e-mail, Książkę adresową programu Outlook oraz plik z folderem osobistym (".pst") (jeśli do przechowywania danych programu Outlook na tym komputerze nie korzysta się z oprogramowania serwera Microsoft Exchange). Aby skonfigurować program Outlook na komputerze używanym przez kilka osób, należy wykonać poniższe kroki (dalsze informacje znajdziesz w Pomocy programu Microsoft Outlook): 1. Uruchom program instalacyjny pakietu Office 97 lub aplikacji Outlook 97. 2. Po instalacji nie uruchamiaj programu Outlook. 3. W oknie Panel sterowania kliknij dwukrotnie ikonę Poczta, a następnie dodaj profil dla każdego użytkownika. Każdemu profilowi nadaj inną nazwę. 4. W każdym profilu dodaj usługę poczty e-mail oraz usługę Książki adresowej programu Outlook. Jeśli jest to konieczne, dodaj również usługę folderu osobistego, aby dane programu Outlook przechowywane były raczej na dysku twardym niż na serwerze. (Pliki folderu osobistego z rozszerzeniem ".pst" są przechowywane domyślnie w folderze "Win95".) 5. Uruchom aplikację Microsoft Outlook. 6. Z menu Narzędzia wybierz polecenie Opcje i kliknij kartę Ogólne. 7. Zaznacz pole wyboru Pytaj o profil, który ma być używany. Uwaga: Aby zabezpieczyć dane programu Outlook, można założyć hasło na plik folderu osobistego zawierającego te dane. Jeśli użyto domyślnego profilu użytkownika przed utworzeniem indywidualnych profili dla wszystkich dodatkowych osób używających komputera, nie należy zabezpieczać hasłem domyślnego pliku folderu osobistego ("Outlook.pst"), w przeciwnym razie dodatkowi użytkownicy nie będą mogli korzystać z programu Outlook. Konfiguracja programu Outlook do współpracy z danymi programu Schedule+ ----------------------------------------- Jeśli dokonywane jest uaktualnienie z wersji programu Schedule+ 95 zainstalowanego z pakietem Office 95 na program Outlook 97 lub na pakiet Microsoft Office 97 przy jednoczesnym przechodzeniu z programu Microsoft Mail na serwer Microsoft Exchange, to przed instalacją programu Outlook 97 lub pakietu Microsoft Office 97 należy wykonać poniższe kroki. * Aby udostępnić informacje kalendarza z programu Schedule+ 95 użytkownikom, którzy równocześnie korzystają z oprogramowania serwera Microsoft Exchange za pośrednictwem aplikacji Outlook, należy odinstalować program Schedule+ 95 przed zainstalowaniem programu Outlook 97 lub Office 97. * Aby korzystać z programu Schedule+ 95 jako z głównego kalendarza w programie Outlook, należy przed instalacją programu Outlook 97 lub pakietu Office 97 zainstalować wersję programu Schedule+ 95 dostarczoną razem z programem serwera Microsoft Exchange. Usuwanie programu Schedule+ po instalacji programu Outlook -------------------------------------------- Jeśli program Schedule+ został już zainstalowany, program instalacyjny Microsoft Outlook 97 lub pakietu Microsoft Office 97 pozostawi program Schedule+ umożliwiając import informacji z programu Schedule+ do programu Outlook lub współużytkowanie informacji z innymi użytkownikami Schedule+ w następujący sposób: można będzie przeglądać szczegóły terminów wolnych/zajętych dla poszczególnych użytkowników programu Schedule, otwierać w programie Outlook Książkę terminów z programu Schedule+ oraz korzystać z programu Schedule+ 95 jako z głównego kalendarza programu Outlook. Po dokonaniu importu informacji z programu Schedule+ do programu Outlook nie ma potrzeby dłużej używać programu Schedule+ w celu współużytkowania informacji i można usunąć program Schedule+ z dysku twardego, aby zaoszczędzić miejsce na dysku. Jeśli po usunięciu programu Schedule+ zaistnieje potrzeba skorzystania z niego za pośrednictwem programu Outlook, można uruchomić program instalacyjny Microsoft Outlook 97 lub pakietu Microsoft Office 97, aby zainstalować niezbędne pliki programu Schedule+. Aby zainstalować pliki programu Schedule+, należy odinstalować, a następnie ponownie zainstalować opcję Pliki dodatkowe programu Schedule+, wykonując poniższe kroki: 1. Uruchom program instalacyjny aplikacji Microsoft Outlook 97 lub pakietu Microsoft Office 97, aby odinstalować pliki dodatkowe programu Schedule+. - Jeśli zainstalowano program Outlook z pakietem Office 97, na karcie Instaluj/Odinstaluj kliknij Microsoft Office 97, a następnie kliknij przycisk Dodaj/Usuń. W programie instalacyjnym kliknij przycisk Dodaj/Usuń, kliknij Microsoft Outlook, a następnie kliknij przycisk Zmień opcję, po czym wyczyść pole wyboru Pliki dodatkowe programu Schedule+. - Jeśli zainstalowano tylko program Outlook, na karcie Instaluj/Odinstaluj kliknij program Microsoft Outlook 97, a następnie kliknij przycisk Dodaj/Usuń. W programie instalacyjnym kliknij przycisk Dodaj/Usuń, a następnie wyczyść pole wyboru Pliki dodatkowe programu Schedule+. 2. Uruchom program instalacyjny ponownie zaznaczając pole wyboru Pliki dodatkowe programu Schedule+. Instalacja programu Microsoft Fax po instalacji programu Microsoft Outlook 97 -------------------------------------------------- Jeśli programu Outlook używany jest w systemie Windows 95, można zainstalować program Microsoft Fax (składnik Windows 95). W tym celu należy wykonać poniższe kroki: 1. Usuń program Microsoft Outlook 97 (używając ikony Dodaj/Usuń programy z Panelu sterowania systemu Windows 95). - Jeśli zainstalowano program Outlook razem z pakietem Office 97, na karcie Instaluj/Odinstaluj kliknij Microsoft Office 97, a następnie kliknij przycisk Dodaj/Usuń. W programie instalacyjnym kliknij przycisk Dodaj/Usuń, po czym wyczyść pole wyboru Microsoft Outlook, aby usunąć tylko program Outlook. Nie ma potrzeby usuwać innych aplikacji pakietu Microsoft Office 97. - Jeśli zainstalowano tylko program Outlook, na karcie Instaluj/Odinstaluj kliknij Microsoft Outlook 97, a następnie kliknij przycisk Dodaj/Usuń. W programie instalacyjnym kliknij Usuń wszystko. 2. Zainstaluj program Microsoft Fax (używając ikony Dodaj/Usuń programy z Panelu sterowania systemu Windows 95) 3. Uruchom program instalacyjny MicrosoftOutlook 97 lub pakietu Microsoft Office 97, aby zainstalować program Outlook ponownie. Jeśli programu Outlook używany jest z systemem Windows NT Workstation 3.51 lub nowszym, program Microsoft Fax nie jest dostępny. _______________________________________________________________ KORZYSTANIE ZE SKRZYNKI ODBIORCZEJ Automatyczne przesyłanie wiadomości -------------------------- Po zaznaczeniu na karcie E-mail w oknie dialogowym Opcje (menu Narzędzia) pola wyboru Przy nadejściu przetwarzaj potwierdzenia odbioru, odczytu i odwołań oraz pola wyboru Po przetworzeniu usuwaj potwierdzenia i puste odpowiedzi w Skrzynce odbiorczej będą pojawiały się komunikaty z powiadomieniem o przesyłanych wiadomościach. Program Outlook może potrzebować od 30 do 60 sekund przerwy, aby przesłać komunikat z powiadomieniem; w tym czasie komunikat z powiadomieniem usuwany jest ze Skrzynki odbiorczej i automatycznie rejestrowany na karcie Śledzenie oryginalnej wiadomości. Komunikaty z powiadomieniem są przetwarzane automatycznie tylko ze Skrzynki odbiorczej. Wysłana wiadomość jest aktualizowana tylko wtedy, gdy nie została ona przeniesiona z folderu, gdzie przechowywane są kopie wysłanych wiadomości (domyślnie folder "Elementy wysłane"). Zmiana i usuwanie Autopodpisu poczty e-mail używanego w programie WordMail ---------------------------------------------------------- Aby zmienić Autopodpis używany w programie WordMail, należy wykonać poniższe kroki: 1. W polu tekstowym wiadomości wpisz i sformatuj tekst, który ma być użyty jako Autopodpis. 2. Zaznacz utworzony tekst. 3. Z menu Narzędzia wybierz polecenie Autopodpis. 4. Aby dodać pusty wiersz nad Autopodpisem, zaznacz pole wyboru Przed Autopodpisem dodaj wiersz pusty. Aby usunąć Autopodpis używany w programie WordMail, należy wykonać następujące kroki: 1. Kliknij okno tekstowe wiadomości. Upewnij się, czy tekst nie jest zaznaczony. 2. Z menu Narzędzia wybierz polecenie Autopodpis. 3. Kliknij Tak, aby usunąć bieżący domyślny Autopodpis poczty e-mail. Korzystanie z podglądu wydruku i z programu WordMail -------------------------------- Nie można przeglądać wiadomości w podglądzie wydruku przy użyciu programu WordMail. Gdy program WordMail jest używany jako edytor poczty e-mail, okna dialogowe Ustawienia strony i Drukuj są oknami programu Word, a nie oknami dialogowymi programu Outlook. Korzystając z programu WordMial można używać podglądu wydruku dla innych elementów programu Outlook, np.: spotkań lub zadań. Korzystanie z szablonów programu WordMail ------------------------ Jeśli wybrano program Word jako edytor poczty e-mail w programie Microsoft Outlook lub Microsoft Exchange, to dostępne jest sześć niestandardowych szablonów poczty e-mail oraz jeden szablon pusty. (Niektóre tematy Pomocy podają, że jest dostępne dziesięć szablonów poczty e-mail.) Korzystanie z usług informacyjnych sieci The Microsoft Network programie Outlook -------------------------------------------- Używając sieci The Microsoft Network jako usług informacyjnych w programie Outlook należy korzystać z wersji 4.2.5799 lub nowszej. Jeśli używana jest starsza wersja programu, nie można wysyłać ani otrzymywać wiadomości. Elementy przeniesione, przeczytane lub zmienione nie są poprawnie archiwizowane ---------------------------------------------------------- Jeśli folder wybrany do archiwizacji zawiera elementy przeniesione, przeczytane, lub zmienione, to elementy te mogą nie zostać poprawnie zarchiwizowane. Wynika to z faktu, że data modyfikacji ulega zmianie na aktualną datę w trakcie przenoszenia, czytania lub modyfikacji elementu. Elementy są archiwizowane według daty przeniesienia, odczytu lub modyfikacji, a nie według daty utworzenia. Synchronizacja wszystkich folderów lub kasowanie pliku folderu trybu Offline (".ost") po wyłączeniu pliku folderu trybu Offline ------------------------------------------------------------ Jeśli do wyłączenia pliku folderu trybu Offline (".ost") użyto okna dialogowego Usługi w programie Outlook, polecenie Wszystkie foldery (menu Narzędzia, podmenu Synchronizuj) jest dostępne, nawet jeśli folder trybu Offline jest wyłączony. Dodatkowo, nie można skasować pliku folderu trybu Offline aż do zakończenia programu i wylogowania się z serwera pocztowego. Aby usunąć folder Offline, z menu Plik wybierz polecenie Zakończ i wyloguj, a następnie usuń plik ".ost" z dysku twardego. Po ponownym uruchomieniu programu Outlook polecenie Wszystkie foldery (menu Narzędzia, podmenu Synchronizuj) nie będzie dostępne. Brak poczty internetowej i usług informacyjnych sieci The Microsoft Network w systemie operacyjnym Windows NT Workstation 3.51 --------------------------------------------------------------- Usługi informacyjne sieci The Microsoft Network nie są dostępne w programie Outlook, jeśli używany jest system operacyjny Windows NT Workstation 3.51, program Internet Mail i sieć The Microsoft Network (MSN). Aktualizacja elementów folderu po zmianie miejsca dostarczania poczty --------------------------------------------------------------- Po zmianie miejsca dostarczania nowej poczty z folderu "Mailbox" na serwerze na plik folderu osobistego na dysku twardym lokalnego komputera (menu Narzędzia, polecenie Usługi, karta Dostarczanie), elementy w Skrzynce odbiorczej na serwerze zostaną automatycznie ściągnięte do Skrzynki odbiorczej w pliku folderu osobistego na dysku twardym. Jednakże elementy innych folderów, np.: Kalendarz, Zadania i Dziennik, nie są automatycznie kopiowane do pliku folderu osobistego. Aby skopiować te elementy, wykonaj poniższe kroki: 1. W folderze "Mailbox" na serwerze otwórz folder, z którego chcesz kopiować elementy. 2. Zaznacz elementy przeznaczone do skopiowania, a następnie z menu Edycja wybierz polecenie Kopiuj. 3. Na dysku twardym w pliku folderu osobistego otwórz folder, do którego mają zostać skopiowane elementy, a następnie z menu Edycja wybierz polecenie Wklej. _______________________________________________________________ KORZYSTANIE Z KALENDARZA Czyszczenie terminów wolny/zajęty po otwarciu nowego Kalendarza ----------------------------------------------------- Jeśli usunięto Kalendarz (np. przez usunięcie folderu "Kalendarz" w programie klienta Microsoft Exchange), nowy Kalendarz zostanie utworzony w programie Outlook, a terminy wolny/zajęty z poprzedniego Kalendarza nie zostaną wyczyszczone. Nowy Kalendarz nie zawiera terminów poprzedniego Kalendarza; jednakże terminy wolny/zajęty, które były pogrubione w poprzednim Kalendarzu, są pogrubione także w nowym Kalendarzu. Aby w Kalendarzu wyczyścić terminy wolny/zajęty, które nie odnoszą się do elementów Kalendarza, należy wykonać poniższe kroki: 1. Zamknij program Outlook. 2. W systemie Windows 95 lub Windows NT Workstation 4.0 kliknij prawym klawiszem myszy skrót do programu Microsoft Outlook, a następnie z menu podręcznego wybierz polecenie Właściwości, po czym kliknij kartę Skrót. - W systemie operacyjnym Windows NT Workstation 3.51 kliknij ikonę programu Microsoft Outlook, a następnie z menu Plik wybierz polecenie Właściwości. 3. W polu Obiekt docelowy lub w polu Wiersz polecenia wpisz spację po ścieżce dostępu, a następnie wpisz "/cleanfreebusy" (bez cudzysłowów). Brak archiwizacji terminów cyklicznych --------------------------------------- Przy archiwizacji elementów folderu "Kalendarz" (menu Plik, polecenie Archiwizuj; lub menu Plik, podmenu Folder, polecenie Właściwości, karta Autoarchiwizacja) elementy cykliczne nie są archiwizowane, jeśli jakieś ich wystąpienia są planowane po dacie archiwizacji. Stare wystąpienia elementów cyklicznych w folderze "Kalendarz" są konieczne, aby zachować kontrolę przyszłych wystąpień. Drukowanie współużytkowanego Kalendarza w programie Outlook lub Schedule+ ----------------------------------------------- W programie Outlook nie można przejrzeć ani wydrukować Bloku zadań z Kalendarza posiadając uprawnienia do odczytu folderu "Kalendarz" innych osób, ale nie folderu "Zadania". Aby wydrukować Kalendarz, należy wykonać poniższe kroki: 1. Z menu Plik wybierz polecenie Drukuj. 2. Kliknij polecenie Ustawienia strony. 3. W polu Opcje wyczyść pole wyboru Blok zadań. 4. Kliknij OK, a następnie kliknij Drukuj. Aby wydrukować Kalendarz innej osoby korzystającej z programu Schedule+, używając programu Outlook, potrzebne są następujące pliki wydruku z programu Schedule+. Day1.prt Day2.prt Month1.prt Month2.prt Trifold3.prt Week1.prt Week2.prt Week3.prt Pliki wydruku są dostępne w sieci WWW pod adresem: http://www.microsoft.com/outlook/ ______________________________________________________________ KORZYSTANIE Z KONTAKTÓW Dodawanie folderu "Kontakty" do listy Książek adresowych sprawdzanych po nazwiskach ----------------------------------------------------------- Przy skonfigurowaniu folderu "Kontakty" tak, aby był widoczny w oknie dialogowym Książka adresowa, folder nie jest dodawany do listy Książek adresowych sprawdzanych po nazwiskach. Folder "Kontakty" jest wyświetlany w polu Show Names From The w oknie dialogowym Książka adresowa. Jednakże jest on niewidoczny w polu When Sending Mail w oknie Check Names Using These Address Lists In The Following Order (okno dialogowe Usługi). Aby upewnić się, że po konfiguracji folderu "Kontakty" jest on sprawdzany po nazwiskach, należy wykonać poniższe kroki: 1. Kliknij Skrzynkę odbiorczą. 2. Z menu Narzędzia wybierz polecenie Usługi, a następnie kliknij kartę Adresowanie. 3. Kliknij przycisk Dodaj. 4. W polu Listy adresowe kliknij folder "Kontakty", który chcesz dodać. 5. Kliknij przycisk Dodaj. 6. Kliknij przycisk Zamknij. 7. Kliknij przycisk OK. 8. Zamknij i uruchom ponownie program Outlook. Użycie Książki adresowej programu Outlook po przejściu z programu klienta Microsoft Exchange na program Microsoft Outlook 97 --------------------------------------------------------------- Po przejściu z programu klienta Microsoft Exchange na program Microsoft Outlook 97 i zdecydowaniu się na korzystanie z istniejącego profilu użytkownika, usługa Książka adresowa programu Outlook jest dodawana automatycznie do profilu użytkownika w momencie uruchomienia po raz pierwszy programu Outlook. (Książka adresowa programu Outlook wyświetla w folderze Kontakty programu Outlook informacje o nazwach i adresach e-mail kontaktów użytkownika.) Aby Książka adresowa programu Outlook była dostępna, z menu Plik wybierz polecenie Zakończ i wyloguj, a następnie uruchom ponownie program Outlook. Brak niektórych opcji wybierania numerów w systemie Windows NT Workstation 3.51 ---------------------------------------------------------- Jeśli programu Outlook uruchomiony jest w systemie Windows NT Workstation 3.51, to następujące opcje wybierania numeru nie będą dostępne: * Okno dialogowe Właściwości wybierania; * W oknie dialogowym Opcje wybierania nie są dostępne następujące opcje: pole wyboru Do lokalnych numerów telefonów automatycznie dodawaj kod kraju, przycisk Właściwości linii oraz pole Połącz za pośrednictwem linii. ______________________________________________________________ PRACA Z ELEMENTAMI I PLIKAMI Problemy podczas przemieszczania informacji metodą "przeciągnij i upuść" na serwerze plików Microsoft Personal Web Server -------------------------------------------------------------- Jeśli ściągnięto wersję beta z serwera Microsoft Personal Web Server na komputer z systemem Microsoft Windows 95, mogą wystąpić problemy przy próbie przeciągania informacji pomiędzy programem Microsoft Outlook a innymi programami. Problem ten występuje, ponieważ wersja pliku "Rpcrt4.dll" nie jest zgodna z programem Microsoft Outlook 97. Aby usunąć ten problem, ściągnij program naprawczy QFE z: http://www.microsoft.com/frontpage/support.htm Wyszukiwanie elementów i dokumentów przy użyciu przycisku Bardziej zaawansowane ---------------------------------------------------------- Jeśli korzystając z okna dialogowego Znajdź do ustawienia różnych kryteriów wyszukiwania elementów lub plików używa się tego samego pola, zostaną znalezione elementy spełniające co najmniej jedno z kryteriów w obrębie tego pola. Jednakże, jeśli do ustawienia kryteriów wyszukiwania użyto przycisku Bardziej zaawansowane (dostępnego tylko przy szukaniu według rozszerzeń) na karcie Zaawansowane i ustawiono kryteria wyszukiwania używając tego samego pola na innej karcie okna dialogowego Znajdź, to zostaną znalezione tylko elementy lub pliki, które spełniają wszystkie podane kryteria wyszukiwania. Na przykład, jeśli ustawiono kryteria wyszukiwania używając pola Ważność na karcie Więcej opcji i ustawiono kryteria wyszukiwania używając pola Ważność za pomocą przycisku Bardziej zaawansowane, zostaną znalezione tylko te elementy, które spełniają wszystkie podane kryteria wyszukiwania. Kryterium "Elementy niespełniające kryteriów" nie współpracuje z innymi kryteriami wyszukiwania ------------------------------------------------------------ Jeśli załadowano rozszerzenie programu Microsoft Exchange "Emsuix.ecf" i skorzystano z przycisku Bardziej zaawansowane na karcie Zaawansowane w oknie dialogowym Znajdź, to pole wyboru Only Items That Do Not Match These Conditions nie ma zastosowania w powiązaniu z innymi kryteriami ustawionymi w oknie dialogowym Znajdź. Na przykład, jeśli użyto karty Więcej opcji, aby ustawić wyszukiwanie elementów przeczytanych, a następnie używając przycisku Bardziej zaawansowane zaznaczono pole wyboru Tylko elementy nie spełniające podanych kryteriów, to w wyniku szukania znalezione zostaną elementy przeczytane zamiast elementów nie przeczytanych. Kryteria wyszukiwania ustawione przy użyciu przycisku Bardziej zaawansowane nie współpracują z innymi kryteriami wyszukiwania ustawianymi w oknie dialogowym Znajdź. Podczas szukania lub filtrowania elementów nie są zwracane właściwe elementy ------------------------------------------------------------ Jeśli podczas szukania lub filtrowania elementów użyto jako kryterium nazwy dnia, na przykład wyszukuje się wiadomości wysłane w niedzielę lub wcześniej, to znajdowane są elementy, które spełniają kryteria najbliższego wystąpienia tego dnia. Aby mieć pewność, że w aplikacji Microsoft Outlook znajdowane są elementy na zadany dzień, należy określać kryteria najdokładniej, jak to możliwe, np.: ostatnia niedziela, jutro lub 27/2/97. Podgląd wszystkich typów plików i rozszerzeń nazw plików w systemie operacyjnym Windows NT Workstation 4.0 ---------------------------------------------------------- Postępowanie w celu wyświetlenia wszystkich typów plików i nazw rozszerzeń plików w systemie Windows NT Workstation 4.0 jest odmienne od postępowania w systemie Windows 95. Aby zobaczyć wszystkie typy plików i nazw rozszerzeń w systemie Windows NT Workstation 4.0, wykonaj poniższe kroki: 1. W oknie Mój komputer lub Eksplorator Windows otwórz folder, który chcesz przejrzeć. 2. Z menu Widok wybierz polecenie Opcje. 3. Aby wyświetlić wszystkie typy plików, na karcie Widok kliknij polecenie Pokaż wszystkie pliki. - Aby wyświetlić wszystkie rozszerzenia nazw plików, na karcie Widok wyczyść pole wyboru Ukryj rozszerzenia plików dla zarejestrowanych typów plików. Przyspieszenie wyszukiwania plików -------------------------------- Przy użyciu okna dialogowego Znajdź do wyszukiwania plików zawierających pewną informację (wyszukiwanie według zawartości), wyszukiwanie jest o wiele szybsze, jeśli podasz typ pliku, którego szukasz. Na przykład, jeśli szukasz dokumentów programu Word zawierających słowo "Sprzedaż" przed uruchomieniem szukania w oknie dialogowym Znajdź w polu Typu kliknij element listy Dokumenty ("*.doc"). ________________________________________________________________ DRUKOWANIE Tematy Pomocy zawierające grafikę są drukowane niewyraźnie ---------------------------------------- Przy drukowaniu tematów Pomocy zawierających grafikę obrazki mogą być drukowane niewyraźnie. W szczególności problem ten występuje podczas drukowania kolorów w odcieniach szarości za pomocą drukarki nie posiadającej opcji symulowania kolorów. Wiadomości nie są drukowane przy użyciu drukarki HP LaserJet 5L ------------------------------------------- Przy drukowaniu wiadomości pocztowych przy użyciu stylu wydruku Nota na drukarce HP LaserJet 5L z zastosowaniem sterownika drukarki dostarczonego przez firmę Hewlett Packard treść wiadomości może nie zostać wydrukowana. Aby wydrukować wiadomość na drukarce LaserJet 5L, wykonaj którąś z poniższych czynności: * W systemie Windows 95, zainstaluj i używaj sterownika drukarki HP LaserJet 4L. * Korzystając ze sterownika drukarki HP LaserJet 5L wykonaj poniższe kroki: 1. Z menu Start systemu Windows wybierz podmenu Ustawienia, a następnie polecenie Drukarki. 2. Prawym klawiszem myszy kliknij ikonę drukarki HP LaserJet 5L, a następnie z menu podręcznego wybierz polecenie Właściwości. 3. Kliknij kartę Jakość druku. 4. Kliknij przycisk opcji Druk tekstu. ______________________________________________________________ MICROSOFT OFFICE 97 VALUPACK Dźwięki pakietu Microsoft Office 97 nie działają w systemie Windows NT Workstation 3.51 -------------------------------------------------------------- Dźwięki pakietu Office 97 dostępne w programie ValuPack Microsoft Office 97 nie działają, jeśli używany jest system Windows NT Workstation 3.51, nawet jeśli na karcie Ogólne zaznaczone jest okno wyboru Nadejście nowych elementów sygnalizuj dźwiękiem (menu Narzędzia, polecenie Opcje). Należy pamiętać, że dźwięki Asystenta pakietu Office działają w systemie Windows NT Workstation 3.51, jeśli w oknie dialogowym Asystenta pakietu Office zaznaczono na karcie Opcje pole wyboru Odtwarzanie dźwięków. Program instalacyjny Microsoft Office 97 ValuPack nie kończy instalacji bez zezwolenia z ośrodka administracyjnego ---------------------------------------------------------------- Jeśli używany jest system Windows NT Workstation 3.51 lub nowszy, to aby zainstalować składniki programu Office 97 ValuPack, konieczna jest przynależność do grupy Administratorzy. Pliki instalacyjne z dysku CD-ROM lub komputera sieciowego dla łącza Timex Data Link Watch. ---------------------------------------------------------------- Istnieją dwie wersje programu instalacyjnego Office 97 ValuPack, które instalują pliki dla łącza Timex Data Link Watch. Jedna wersja jest przeznaczona dla systemów Windows 95 oraz Windows NT Workstation 4.0, a druga dla systemu operacyjnego Windows NT Workstation 3.51. Jeśli program Outlook został zainstalowany z dysku CD-ROM lub z komputera sieciowego, to aby zainstalować pliki dla łącza Timex Data Link Watch, należy użyć wersji programu instalacyjnego Office 97 ValuPack przeznaczonego dla systemu Windows NT Workstation 3.51. _______________________________________________________________ IMPORT I EKSPORT INFORMACJI Wymagania pól w oknie dialogowym Mapuj pola niestandardowe ------------------------------------------------------ Przy importowaniu pliku do folderu programu Outlook można korzystać z okna dialogowego Mapuj pola niestandardowe, aby określić pola, do których są importowane informacje. Aby importować plik, należy dodać co najmniej po jednym polu do kolumny Mapped From dla każdego z poniższych pól w programie Outlook: * folder "Poczta": pole Temat * folder "Kalendarz": pola Temat i Data rozpoczęcia * folder "Kontakty": dowolne pole * folder "Zadania": pole opisu (tematu) * folder "Uwagi": pole treści uwagi * folder "Dziennik": pola typu Dziennik i Data rozpoczęcia Import danych z programu Microsoft Excel 97 do programu Microsoft Outlook 97 ----------------------------------------------------------- Przy importowaniu danych z arkusza programu Microsoft Excel 97 z nazwanym zakresem do programu Outlook pierwszy wiersz nazwanego zakresu importowany jest jako nazwy pól. W programie Outlook pierwszy wiersz rezerwowany jest dla nazwy pola (aby połączyć dane komórek w arkuszu z odpowiednimi polami w programie Outlook, należy użyć nazwy pola z okna dialogowego Mapuj pola niestandardowe). Jeśli importowany zakres nie zawiera nazw pól, pierwszy wiersz danych zostanie potraktowany jak nazwy pól i nie będzie importowany jako dane. Aby zapewnić import wszystkich danych z nazwanego zakresu, należy użyć pierwszego wiersz dla nazw pól. Import kodów pocztowych do programu Microsoft Outlook 97 ----------------------------------- Do folderu "Kontakty" w programie Outlook nie można importować kodów pocztowych zawierających łącznik (jak np. w polskim kodzie pocztowym). Aby importować kody pocztowe rozpoczynające się od zera, np. 02205, należy zapisać oryginalny plik w formacie CSV, a następnie dokonać importu tego pliku do programu Outlook. Użycie konwerterów importu i eksportu z pakietu Microsoft Office 97 ValuPack po uruchomieniu programu Outlook z dysku CD-ROM lub komputera sieciowego --------------------------------------------------------------- Jeśli uruchomiono program Outlook z dysku CD-ROM, nie można importować ani eksportować informacji z programów Symantec ACT! 2.0; NetManage ECCO Pro 3.0, 3.01, lub 3.02; Starfish Sidekick 1.0/95; ani importować lub eksportować z programu Outlook elementów takich jak: pozycja Dziennika, notatka lub wiadomość pocztowa, nawet jeśli zainstalowano konwertery pakietu Office 97 ValuPack. Jeśli uruchomiono program Outlook z komputera sieciowego, administrator sieci musi wykonać poniższe kroki, aby umożliwić import informacji z programu Symantec ACT! 2.0, NetManage ECCO Pro 3.0, 3.01, lub 3.02; oraz z programu Starfish Sidekick 1.0/95; a także import i eksport pozycji Dziennika, notatek lub wiadomości pocztowych z programu Outlook. 1. Zainstalować konwertery importu i eksportu z pakietu Microsoft Office 97 ValuPack. (Dalsze informacje można znaleźć w Pomocy programu Microsoft Outlook.) 2. Skopiować następujące pliki do folderu "Office\Convert" w miejscu zainstalowania programu Outlook 97 lub pakietu Office 97: Sidekick.sam Ecco.sam OlJrnl.fae OlMail.fae OlNote.fae Act.sam Aby można było importować pliki z programów Microsoft Schedule+, NetManage ECCO Pro i Lotus Organizer, program, w którym utworzono te pliki, musi być zainstalowany -------------------------------------------------------------- Aby można było importować do programu Outlook pliki z programów Microsoft Schedule+, Lotus Organizer 2.1 oraz Net Manage ECCO Pro, program, który został użyty do utworzenia tych plików musi być zainstalowany na komputerze. Na przykład, aby dokonać importu pliku z programu ECCO Pro do programu Outlook, należy posiadać zainstalowany program ECCO Pro. Importowanie plików programu NetManage ECCO Pro 3.03 ---------------------------------------------------- Konwertery importu i eksportu dla programu NetManage ECCO Pro w pakiecie Microsoft Office 97 ValuPack obsługują wersje 3.0, 3.01 oraz 3.02. Aby dokonać importu pliku z programu NetManage ECCO Pro 3.03, należy najpierw w programie ECCO Pro 3.03 zapisać ten plik w formacie ".csv". W programie Outlook z menu Plik wybierz polecenie Import i eksport. W Kreatorze importu i eksportu wybierz opcję Import z programu Schedule+, innego programu lub pliku, a następnie wybierz opcję Wartości oddzielone przecinkami. Zadania bez daty nie są importowane z programu NetManage ECCO Pro ------------------------------------------------------------ Przy imporcie pliku z programu NetManage ECCO Pro do programu Outlook lista zadań Do zrobienia w programie ECCO Pro nie zawierająca skojarzonych dat nie jest importowana do listy zadań programu Outlook. Program Lotus cc:Mail Service Provider wyświetla komunikat o nieprawidłowym odwołaniu do pliku "Cwimport.txt" --------------------------------------------------------------- Jeśli system jest skonfigurowany niewłaściwie, a program Microsoft Outlook jest używany jako klient poczty e-mail razem z programem obsługi poczty Lotus cc:Mail, to podczas próby importu lub aktualizacji wiadomości pocztowych można otrzymać komunikat o nieprawidłowym odwołaniu do pliku "Cwimport.txt". Plik "Cwimport.txt" nie jest dołączony do programu Microsoft Outlook 97 ani do pakietu Microsoft Office 97. Jeśli pojawi się taki komunikat, należy sprawdzić połączenie sieciowe, a następnie spróbować ponownie. Można również ponownie zainstalować usługę informacyjną programu Lotus cc:Mail z pakietu Microsoft Office 97 ValuPack. Jeśli komunikat o błędzie pojawia się mimo to, sieć działa poprawnie, a połączenie funkcjonuje prawidłowo i usługa informacyjna programu Lotus cc:Mail została zainstalowana, oznacza to niewystarczającą ilość wolnych zasobów. W tej sprawie skontaktuj się z administratorem sieci. Eksport informacji do Osobistej książki adresowej ------------------------------------------------ Z programu Outlook można eksportować informacje do Osobistej książki adresowej. W temacie Pomocy "Typy plików importowane do lub eksportowane z programu Outlook" pozycje Osobistej książki adresowej programu Microsoft Exchange powinny być rozumiane jak poniżej: Rozszerzenie pliku: .pab Import: Tak Eksport: Tak Błędy korespondencji seryjnej w programie Microsoft Word 97 przy użyciu eksportowanych z programu Microsoft Outlook 97 plików z wartościami oddzielonymi przecinkami lub tabulatorami ----------------------------------------------------------- Podczas eksportu z programu Outlook pliku zawierającego wartości oddzielone przecinkami lub tabulatorami w celu użycia go w Korespondencji seryjnej programu Microsoft Word należy w programie Outlook użyć okna dialogowego Mapuj pola niestandardowe, aby zaznaczyć tylko pola przeznaczone do eksportu dla Korespondencji seryjnej. Niezastosowanie opcji Mapuj pola niestandardowe może spowodować nieoczekiwane rezultaty w programie Microsoft Word. Nie można eksportować zadań i spotkań cyklicznych z osobistego folderu plików ------------------------------------------------------------- Jeśli eksportowane są zadania cykliczne lub spotkania cykliczne z pliku folderu osobistego (miejsce przechowywania zadań i spotkań na dysku twardym zamiast na serwerze), wyeksportowane zostanie tylko pierwsze wystąpienie. Konwersja folderów na pliki tekstowe w formacie DOS ------------------------------------------------------------- Istnieją pewne problemy związane z konwersją folderów zawierających znaki cyrylicy na pliki tekstowe w formacie DOS. Jeśli po konwersji w systemie DOS wyświetlane są niewłaściwe znaki, można najpierw dokonać konwersji folderów na pliki tekstowe w formacie Windows, a następnie otworzyć pliki wynikowe w edytorze tekstu, takim jak WordPad, i zapisać w formacie plików tekstowych DOS. ______________________________________________________________ TWORZENIE I UŻYWANIE FORMULARZY Zmiana ikon formularza programu Outlook ------------------------------------ Jeśli zmieniono ikonę formularza programu Outlook, należy wybrać nową ikonę formularza z właściwego pliku ikon (właściwe pliki ikon zwykle mają rozszerzenie ".ico"). Jeśli nie użyto właściwego pliku ikon, nie będzie można opublikować formularza. Korzystanie z formularza programu Outlook po uruchomieniu programu instalacyjnego klienta Microsoft Exchange ----------------------------------------------------------------- Jeśli uruchomiono program instalacyjny klienta Microsoft Exchange po instalacji programu Microsoft Outlook, wiadomości wysyłane i przychodzące mogą różnić się wyglądem, ponieważ formularze programu klienta Microsoft Exchange są podstawiane w miejsce formularzy programu Microsoft Outlook. Aby uniknąć tego problemu i umożliwić przełączanie między formularzami programu Microsoft Outlook i programu klienta Microsoft Exchange,podczas działania programu instalacyjnego Microsoft Outlook zaznacz pole wyboru Projektowanie formularzy. Więcej informacji na temat instalacji składników przy użyciu programu instalacyjnego można znaleźć w Pomocy programu Microsoft Outlook. Tworzenie formularzy w dostępnej w trybie Offline bibliotece formularzy firmy ------------------------------------------------------------ Jeśli wiadomość korzystająca z formularza zawartego w bibliotece formularzy firmy dodana jest do pliku folderu trybu Offline, formularz taki jest dostępny w pliku folderu trybu Offline. Jednakże, jeśli używany jest plik folderu trybu Offline, na ogół formularze z biblioteki formularzy firmy są niedostępne w trybie Offline. Aby udostępnić w trybie Offline formularze z biblioteki formularzy firmy, wykonaj poniższe kroki, aby dodać formularze do biblioteki formularzy prywatnych: 1. Z menu Narzędzia wybierz polecenie Opcje, a następnie kliknij kartę Zarządzanie formularzami. 2. Kliknij przycisk Zarządzanie formularzami. 3. Na liście formularzy firmy kliknij formularz do udostępnienia w trybie Offline. 4. Kliknij przycisk Kopiuj. 5. Na liście formularzy prywatnych kliknij skopiowany formularz, a następnie kliknij przycisk Właściwości. 6. Wyczyść pole wyboru Ukryj. Utrata pola formularza i wyników, jeśli adresat korzysta z programu WordMail --------------------------------------------------------------- Jeśli jako edytor poczty e-mail używany jest program WordMail i wysyłana jest wiadomość zawierająca pole formularza, takie jak lista rozwijana pola formularza, to ani pole formularza ani jego wyniki nie będą dostępne, jeśli adresat wysyłanej wiadomości nie korzysta z programu WordMail. Aby uniknąć utraty wyników i pola formularza podczas wysyłania formularza do użytkownika nie korzystającego z programu WordMail, należy wysłać formularz jako dokument dołączony. ______________________________________________________________ MICROSOFT VISUAL BASIC SCRIPTING EDITION Przykładowe kody nie uruchamiają się ----------------------- Przykładowe kody w pomocy programu Microsoft Outlook Visual Basic ("VbaOutl.hlp) są napisane w języku Visual Basic for Applications. Aby uruchomić przykładowe kody w języku Visual Basic Scripting Edition (VBScript), należy dokonać nieznacznych modyfikacji. Aby w języku VBScript uruchomić większość przykładowych kodów z pliku "VbaOutl.hlp", należy zamienić instrukcje "CreateObject("Outlook.Application")" i "GetObject("","Outlook.Application")" na "Application", i zamienić wszystkie wbudowane stałe na numeryczne wartości stałych. Poniższy przykład jest napisany w języku Visual Basic for Applications: Set olMAPI = GetObject("","Outlook.Application").GetNameSpace("MAPI") Set myItem = olMAPI.GetDefaultFolder(olFolderTasks) Poniższa wersja tego samego przykładu jest napisana w języku VBScript (Wartość numeryczna stałej olFolderTasks wynosi 13) Set olMAPI = Application.GetNameSpace("MAPI") Set myItem = olMAPI.GetDefaultFolder(13) Tabele z wbudowanymi stałymi programu Outlook i ich wartościami numerycznymi można znaleźć w rozdziale "Stałe programu Microsoft Outlook" w pliku "VbaOutl.hlp". Zmiana przykładowych kodów dla wydarzeń ----------------------------------- W przykładowych kodach dla poniższych wydarzeń w pomocy programu Microsoft Outlook Visual Basic ("VbaOutl.hlp"), obiekt myItem powinien być zastąpiony przez Item: Close Event Open Event Read Event Reply Event Send Event Wydarzenia są dostępne jedynie w języku Visual Basic Scripting Edition. Wydarzenia nie stosują się do obiektów typu NoteItem i ReportItem ----------------------------------------------------- W Pomocy dla Microsoft Outlook Visual Basic ("VbaOutl.hlp"), należy pominąć obiekty NoteItem i ReportItem na liście obiektów, do których odnoszą się wydarzenia. ______________________________________________________________ INTERNET MAIL CONNECTOR Wysyłanie ---------------------------- 1. Należy skopiować pliki .TRN Z dysku CD-ROM z oprogramowaniem klienta Outlook do folderu \exchsrvr\connect\trn na serwerze Exchange. 2. Przy pomocy Edytora Rejestru (Registry Editor), należy dodać odpowiednie ustawienia definiujące konwersję pomiędzy stronami kodowymi Windows a stronami kodowymi używanymi w Internecie. Dla języka polskiego, czeskiego i węgierskiego: HKEY_CLASSES_ROOT\MIME\Database Charset iso-8859-2 Codepage = REG_DWORD 0x04e2 (1250) Codepage 1250 BodyCharset = REG_SZ "iso-8859-2" Dla języka rosyjskiego: HKEY_CLASSES_ROOT\MIME\Database Charset KOI8-r Codepage = REG_DWORD 0x04e3 (1251) Codepage 1251 BodyCharset = REG_SZ "KOI8-R" 3. Należy upewnić się, że odpowiednie pliki .NLS dla języka polskiego, czeskiego, węgierskiego lub rosyjskiego są zainstalowane na serwerze Exchange w folderze \WINNT\SYSTEM32. Są to pliki: C_1250.NLS (Polski/Czeski/Węgierski) lub C_1251.NLS (Rosyjski). Jeśli ich tam nie ma, trzeba je dodać odpowiednio zmieniając Ustawienia regionalne serwera Windows NT. W tym celu w Panelu sterowania (Control Panel) należy wybrać Ustawienia regionalne (Regional Settings), wybrać język polski, zaznaczyć pole wyboru Zapisz jako domyślne ustawienia regionalne systemu (Set as system default locale), potwierdzić i zrestartować komputer. 4. Korzystając z Edytora Rejestru, należy upewnić się, że pliki .NLS są odpowiednio zarejestrowane. W razie konieczności, należy dodać następujące klucze i wartości, jeżeli ich brak: HKEY_CURRENT_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\NLS Codepage 1250 = REG_SZ "c_1250.nls" (Czech/Hungarian/Polish) 1251 = REG_SZ "c_1251.nls" (Russian)