Web Find Fast — Pomoc

Web Find Fast — plik GIF
Web Find Fast

Web Find Fast — Pomoc dla administratora

Web Find Fast — wprowadzenie
Tworzenie i obsługa indeksu Web Find Fast

Korzystanie z narzędzia administracji programu Web Find Fast
Często zadawane pytania (FAQ)

Powróć do początkuWeb Find Fast — wprowadzenie

Program Web Find Fast pozwala indeksować dokumenty pakietu Office (włącznie z dokumentami HTML) na serwerze HTTP oraz we współużytkowanych folderach sieci intranet. Można go także używać na serwerze Internetu. W dokumentach indeksu użytkownicy mogą wyszukiwać wyrazy, frazy oraz właściwości dokumentu, takie jak "Autor" czy "Tytuł". Program Web Find Fast korzysta z indeksu utworzonego przez usługę Find Fast NT, działającą w systemie Windows NT Server lub Windows NT Workstation. Na komputerze z systemem Windows NT musi być dodatkowo skonfigurowany serwer HTTP, na przykład Microsoft Internet Information Server (IIS).

Do wyświetlania kwerend oraz stron wyszukiwania użytkownicy mogą wykorzystywać przeglądarki WWW, na przykład program Microsoft Internet Explorer wersja 3.0. Kliknięcie nazwy odszukanego pliku na stronie wyników spowoduje otwarcie odpowiedniej aplikacji, obsługującej dany typ dokumentu. Jeśli wykorzystywana przeglądarka WWW obsługuje funkcję Active Documents, to w oknie tej przeglądarki zostanie otwarta aplikacja pakietu Office.

Możliwość wyszukiwania dokumentów, dostępna w oknie dialogowym Otwórz (menu Plik) jest ograniczona do sekwencyjnego przeszukiwania indeksów pojedynczego dysku lub folderu. Program Web Find Fast pozwala jednak na przeszukiwanie indeksów, które obejmują wiele dysków i folderów, a także na tworzenie indeksów złożonych. Prawidłowe zarządzanie zasięgiem indeksów, tworzonych przez grupę roboczą użytkowników, ma duży wpływ na użyteczność tych indeksów przy przeszukiwaniu ich programem Web Find Fast.

Przykłady podane w tym dokumencie zakładają, że jako serwer WWW wykorzystywane jest oprogramowanie Microsoft IIS. Jeśli używasz innego serwera WWW, to w dokumentacji jego oprogramowania znajdziesz opis podobnych funkcji.

Powróć do początkuTworzenie i obsługa indeksu Web Find Fast

Indeksami programu Web Find Fast można zarządzać bezpośrednio, za pomocą interfejsu użytkownika programu Find Fast.

Zanim rozpoczniesz

Indeks Web Find Fast można utworzyć w trzech prostych krokach. Zanim jednak rozpoczniesz tworzenie indeksu, przejrzyj poniższe informacje.

Czy używany system spełnia odpowiednie wymagania?

Do uruchomienia programu Web Find Fast potrzebne są:

Czy program Web Find Fast został poprawnie zainstalowany?

Podczas instalacji programu Web Find Fast:

Czy dostęp do plików administracji programu Web Find Fast został ograniczony?

Plików administracji programu Web Find Fast można także używać zdalnie, korzystając z dowolnej przeglądarki w celu tworzenia, modyfikowania i usuwania indeksów. Instalując opcję Administracja serwera WWW, pamiętaj, aby zabezpieczyć narzędzie administracji przed dostępem ze strony innych użytkowników. (Narzędzie administracji programu Web Find Fast działa tylko w systemie Windows NT Server 4.0 z zainstalowanym pakietem Microsoft Internet Information Server 2.0.)

Następnie uruchom program User Manager for Domains (Menedżer użytkowników dla domen), aby nadać prawa administratora użytkownikom, którzy będą odpowiedzialni za administrację programu Web Find Fast. Czynności te wykonaj dodatkowo, oprócz nadania użytkownikom praw dostępu do folderu administracji serwera WWW.
Na zakończenie upewnij się, czy konfiguracja serwera WWW umożliwia wykorzystywanie zabezpieczeń systemu Windows NT. Jeśli korzystasz z pakietu Microsoft Internet IIS, wykonaj następujące instrukcje:

  1. Dwukrotnie kliknij ikonę programu Menedżer usług internetowych.
  2. Aby wyświetlić na serwerze WWW okno dialogowe Właściwości, dwukrotnie kliknij ikonę odpowiedniej usługi internetowej.
  3. Kliknij kartę Usługi i dla opcji Weryfikacja hasła zaznacz pola wyboru Pozwól na anonimowe, Podstawowa (zwykły tekst) oraz Windows NT Wezwanie/Odpowiedź. (Opcja Podstawowa (zwykły tekst) jest wymagana tylko dla przeglądarek firmy Netscape).

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dokumentacji pakietu IIS 2.0, w sekcji dotyczącej zabezpieczeń systemu.

Czy wszystko się zgadza?

Jeśli tak, możesz przejść do kroku 1, Tworzenie indeksu Web Find Fast.

Powróć do początkuKrok 1: Tworzenie indeksu Web Find Fast

Jeśli tworzysz indeks pracując bezpośrednio na serwerze, to możesz skorzystać z interfejsu użytkownika programu Find Fast.

Aby utworzyć indeks, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast:

  1. W Panelu sterowania systemu Windows NT dwukrotnie kliknij ikonę programu Find Fast.
  2. Z menu Indeks wybierz polecenie Utwórz indeks.
  3. Kliknij przycisk Przeglądaj, a następnie wybierz folder, który będzie folderem głównym danego węzła WWW. Wszystkie dokumenty tego folderu i jego podfolderów zostaną włączone do indeksu.

    Uwaga: Aby dać użytkownikom systemu dostęp typu File oraz HTTP do plików, w oknie dialogowym Przeglądaj podaj ścieżkę w formacie UNC. Dodatkowo udostępnij ścieżkę do odczytu i pamiętaj, by program Find Fast miał odpowiednie uprawnienia dostępu do folderu wskazanego ścieżką UNC.

  4. Domyślnie indeksowane są wszystkie dokumenty pakietu Microsoft Office i wszystkie pliki HTML. Kliknij opcję Pliki typu, aby zmienić ustawienia domyślne.
  5. Domyślnie wybrane są następujące opcje: Kontynuacja automatycznego uaktualniania, Przyspieszone wyświetlanie właściwości, Włączone wyszukiwanie fraz oraz Dołączanie informacji o zgodności przy przeszukiwaniu sieci WWW. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w systemie Pomocy programu Find Fast.

    Uwaga: Jeśli opcja Włączone wyszukiwanie fraz jest wybrana, to indeks jest od czterech do sześciu razy większy i zajmuje od 10 do 30 procent objętości całego zbioru dokumentów, przy czym czas jego tworzenia wydłuża się cztero- lub nawet sześciokrotnie.

  6. Kliknij pole Opcje sieci WWW i wpisz unikatową przyjazną nazwę dla indeksu.
  7. Aby ustawić opcję wyświetlania łączy HTTP na stronie wyników wyszukiwania, w oknie dialogowym Indeksowane foldery sieci WWW wskaż ścieżkę, dla której położenie plików ma być opisane adresami HTTP. (Więcej informacji na temat poprawnych odwzorowań HTTP znajdziesz w dokumentacji pakietu IIS).
  8. W pole Zastępcza ścieżka HTTP wpisz adres HTTP wybranej ścieżki (na przykład http://www.firma.com/), a następnie kliknij przycisk Modyfikuj. (Pamiętaj przy tym, aby podany adres HTTP był osiągalny poprzez wirtualny folder, znajdujący się na serwerze WWW. Stosowanie odwzorowań adresów HTTP nie jest konieczne, jeśli korzystasz tylko z protokołu File).
  9. Kliknij przycisk OK w oknach dialogowych Foldery sieci WWW i Tworzenie indeksu.

Uwaga: Aby przeszukiwać również inne foldery WWW na tym samym komputerze lub w sieci, w oknie dialogowym Opcje sieci WWW dodaj do tworzonego indeksu dowolną liczbę folderów, upewniając się przy tym, że podawane adresy HTTP są poprawne. Jeśli usłudze Windows NT programu Find Fast nie przydzielono jeszcze konta z prawami dostępu do otwierania folderów, to można dokonać tego podczas instalacji. Informacje indeksu o dodatkowych folderach będą wykorzystywane przy przeszukiwaniu sieci WWW, ale nie przy wyszukiwaniu za pomocą programu Outlook ani przy wyszukiwaniu z okna dialogowego Otwórz (menu Plik) w aplikacjach pakietu Microsoft Office.

Roześlij dobrą nowinę!

Indeksowanie 100 MB dokumentów trwa około jednej godziny. W trakcie tworzenia indeksu możesz zmieniać stronę "Query.htm", dostosowując ją do własnych potrzeb. Możesz następnie rozesłać adres tej strony do wszystkich użytkowników. Przejdź zatem do kroku 2, Edycja strony wyszukiwania i rozsyłanie jej adresu HTTP.

Powróć do początkuKrok 2: Edycja strony wyszukiwania i rozsyłanie jej adresu HTTP

Początkowy stan procesu tworzenia indeksu można sprawdzić w pliku rejestru indeksowania programu Find Fast (można też otworzyć plik "Ffastlog.txt" znajdujący się w folderze "Windows\System"). Po utworzeniu indeksu użytkownicy mogą wykorzystywać go do przeszukiwania sieci WWW.

Aby rozesłać stronę wyszukiwania do użytkowników:

  1. W folderze zawierającym pliki sieci WWW odszukaj plik "Query.htm". Jest to strona wyszukiwania, która korzysta z indeksu Web Find Fast.
  2. Dokonaj edycji tekstu źródłowego tego pliku (przy użyciu na przykład programu Notepad), zmieniając następujący fragment: < INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Index" VALUE = " "> . Pomiędzy znaki cudzysłowu znajdujące się po słowie kluczowym VALUE wpisz przyjazną nazwę wybraną dla indeksu podczas jego tworzenia.
  3. Zapisz zmodyfikowany plik źródłowy HTML jako "Query.htm".
  4. Powtórz kroki 2 i 3 dla strony z pliku "Qeryadv.htm", która umożliwia wyszukiwanie zaawansowane.
  5. Sprawdź, czy został utworzony poprawny adres HTTP do pliku "Query.htm" (zobacz dokumentacja pakietu IIS). Wymagane są uprawnienia do odczytu i wykonywania. Używając tego adresu, można otworzyć stronę wyszukiwania za pomocą dowolnej przeglądarki sieci WWW.

W przypadku tworzenia kilku indeksów każdy z nich powinien mieć inną nazwę. Ponadto należy zmodyfikować poszczególne strony wyszukiwania, określając dla każdej z nich nazwę stosowanego indeksu. W tym celu otwórz w edytorze tekstu (na przykład Notepad) plik "Query.htm" i odszukaj wiersz < INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Index" VALUE = " ">. Zamień pusty ciąg na nazwę przeszukiwanego indeksu. W celu przeszukania kilku różnych indeksów możesz utworzyć dowolną ilość kopii pliku "Query.htm", dostosowując powstałe strony wyszukiwania. Możesz też zastosować inne, bardziej zaawansowane elementy języka HTML, takie jak instrukcja Select, która umożliwia użytkownikom wybór jednego z wielu indeksów na tej samej niestandardowej stronie wyszukiwania.

Wprowadzanie zmian do indeksu

Utworzony indeks można w prosty sposób modyfikować, dodając lub usuwając foldery. Informuje o tym krok 3, Dodawanie folderów do indeksu Web Find Fast.

Powróć do początkuKrok 3: Dodawanie folderów do indeksu Web Find Fast

Jeśli pracujesz bezpośrednio na serwerze, to możesz dodawać nowe foldery, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast.

Aby dodać foldery, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast:

  1. W Panelu sterowania systemu Windows NT dwukrotnie kliknij ikonę programu Find Fast.
  2. Z menu Indeks wybierz polecenie Aktualizuj indeks.
  3. Wybierz indeks przeznaczony do modyfikacji, klikając zawierający go folder.
  4. Kliknij przycisk Opcje sieci WWW..
  5. W polu Folder wpisz nazwę folderu, który chcesz dodać do indeksu. Upewnij się, czy dodawany folder nie pokrywa się z folderami będącymi już w indeksie.
  6. W pole Zastępcza ścieżka HTTP wpisz adres HTTP dla tego folderu (na przykład http://www.firma.com/), a następnie kliknij przycisk Modyfikuj. (Wskazany folder musi być dostępny poprzez folder wirtualny, znajdujący się na serwerze WWW).
W ten sposób możesz dodać dowolną liczbę folderów. Aby usunąć folder z listy, wybierz z listy Folder jego nazwę, a następnie kliknij przycisk Usuń.

Powróć do początkuKorzystanie z narzędzia administracji programu Web Find Fast

Korzystanie z narzędzia administracji programu Web Find Fast jako z biblioteki DLL serwera typu Internet Server API (ISAPI) jest możliwe, jeśli zainstalowany jest pakiet Microsoft Internet Information Server 2.0 lub nowszy albo inny serwer Internetu obsługujący ISAPI. Narzędzie administracji programu Web Find Fast (włącznie ze zdalną obsługą indeksów i funkcją widoków stron) ma jednak następujące ograniczenia:

Powróć do początkuTworzenie i obsługa indeksów

Narzędzie administracji programu Web Find Fast pozwala na zdalną administrację indeksów, stron wyszukiwania oraz stron wyników z dowolnego komputera klienta podłączonego do danego serwera HTTP. Narzędzie administracji programu Web Find Fast to zbiór dokumentów HTML, z którymi pracuje administrator, korzystając z przeglądarki WWW uruchomionej albo bezpośrednio na serwerze HTTP, albo zdalnie na dowolnym komputerze klienta.

Aby utworzyć indeks za pomocą narzędzia administracji programu Web Find Fast:

  1. Korzystając z przeglądarki WWW, otwórz narzędzie administracji programu Web Find Fast — plik "Websrchw.htm".
  2. Kliknij łącze Tworzenie i modyfikowanie indeksów.
  3. Kliknij łącze Tworzenie indeksu.
  4. Wpisz omówione niżej wartości, a następnie kliknij przycisk Przedłóź.

W pole Wpisz tę wartość
Nazwa indeksuWpisz unikatową przyjazną nazwę indeksu, nie stosując znaków przestankowych. Przyjazna nazwa indeksu będzie używana również w innych miejscach narzędzia administracji programu Web Find Fast.
Wskazówka Przyjazna nazwa przypisana do indeksu powinna mówić o jego zasięgu, na przykład "Indeks dokumentów handlowych".
Położenie indeksu na serwerzeWpisz ścieżkę do miejsca, w którym zostanie utworzony indeks. Miejsce to powinno znajdować się na serwerze Windows NT. Powinien to być katalog główny lub inny istniejący folder. Indeks będzie obejmował pliki znajdujące się we wskazanym katalogu oraz w jego podkatalogach.
Wskazówka Jeśli podczas instalacji pakietu Office Server Pack dla programu Find Fast określono konto użytkownika z prawami dostępu do folderów sieciowych, to ścieżkę do indeksu można podać w formacie UNC (na przykład \\Serwer\Folder), a nie w postaci ścieżki lokalnej (na przykład N:\Folder). Jeśli program Web Find Fast skonfigurowano tak, by zwracał adres w formacie File, to program będzie używał podanej tutaj ścieżki UNC.
Adres HTTPAdres HTTP folderu indeksu (na przykład http://Serwer//Folder). Upewnij się, czy to odwzorowanie adresów jest określone w konfiguracji serwera HTTP. Jeśli program Web Find Fast skonfigurowano tak, aby zwracał adres w formacie HTTP, to program będzie używał podanego tutaj adresu HTTP. Więcej informacji na temat odwzorowywania adresów HTTP znajdziesz w dokumentacji serwera WWW.

Indeks możesz także utworzyć, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast znajdującego się na serwerze HTTP. W tym celu z menu Tworzenie indeksu wybierz polecenie Utwórz indeks.


Aby zmodyfikować indeks:

  1. Korzystając z przeglądarki WWW, otwórz narzędzie administracji programu Web Find Fast, plik "Websrchw.htm".
  2. Kliknij łącze Tworzenie i modyfikowanie indeksów.
  3. Kliknij łącze Modyfikowanie indeksu.
  4. Wpisz omówione niżej wartości, a następnie kliknij przycisk Przedłóż.

W poleWpisz tę wartość
Nazwa indeksuWpisz przyjazną nazwę, nadaną indeksowi podczas jego tworzenia.
Wskazówka Aby wyświetlić bieżące ustawienia indeksu, kliknij Wyświetl bieżące informacje o indeksach.
Co chcesz zrobićKliknij potrzebną opcję; możesz dodać folder do bieżącego zasięgu indeksu lub usunąć istniejący folder.
Uwaga: Nie można usunąć folderu zawierającego indeks.
Nazwa folderuWpisz nazwę dodawanego folderu. Użyj adresu UNC, na przykład \\Serwer\Folder.
Dodawany folder nie może być częścią istniejącego indeksu — nie może więc być podfolderem początkowego folderu indeksu ani żadnego folderu już objętego indeksem.
Adres HTTPWpisz adres HTTP folderu, który chcesz dodać lub usunąć.

Indeks możesz też modyfikować za pomocą interfejsu użytkownika programu Find Fast na serwerze. W tym celu z menu Indeks wybierz polecenie Aktualizuj indeks.

Aby usunąć indeks:

  1. Korzystając z przeglądarki WWW, otwórz narzędzie administracji programu Web Find Fast, plik "Websrchw.htm".
  2. Kliknij łącze Tworzenie i modyfikowanie indeksów.
  3. Kliknij łącze Usuwanie indeksu.
  4. Wpisz przyjazną nazwę indeksu, który chcesz usunąć, a następnie kliknij przycisk Przedłóż.

Indeks można też usunąć, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast na serwerze. W tym celu z menu Indeks wybierz polecenie Usuń indeks.

Aby uzyskać informacje o indeksie:

  1. Korzystając z przeglądarki WWW, otwórz narzędzie administracji programu Web Find Fast, plik "Websrchw.htm".
  2. Kliknij łącze Tworzenie i modyfikowanie indeksów .
  3. Kliknij łącze Wyświetl bieżące informacje o indeksach.

Strona informacyjna indeksu Web Find Fast zawiera atrybuty indeksu podane w poniższej tabeli.

Uwaga: Te same informacje uzyskasz, klikając łącze Wyświetl bieżące informacje o indeksach na innych stronach administracji programu Web Find Fast.

Ten atrybutMa następujące znaczenie
Przyjazna nazwaPrzyjazna nazwa, nadana indeksowi podczas jego tworzenia.
Folder zawierający indeksŚcieżka dostępu do indeksu.
Dodatkowo indeksowane folderyFoldery poszerzające zasięg indeksu, dodawane do folderu (i podfolderów), w których przechowywany jest plik indeksu.
Odwzorowania adresów HTTPFoldery indeksu i odpowiadające im adresy HTTP.
ZgodnośćOkreśla, czy program Web Find Fast przechowuje w indeksie informacje na temat stopnia zgodności. Aby uzyskać więcej informacji na temat stopnia zgodności, kliknij tutaj.
Przyspieszone wyświetlanie właściwościOkreśla, czy program Web Find Fast wyświetla właściwości dokumentów na stronach wyników wyszukiwania. Aby uzyskać więcej informacji na temat wyświetlania właściwości, kliknij tutaj.
Wyszukiwanie frazOkreśla, czy program Web Find Fast umożliwia wyszukiwanie fraz. Aby uzyskać więcej informacji na temat wyszukiwania fraz, kliknij tutaj.

Informacje o indeksie możesz też uzyskać, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast. W tym celu z menu Indeks wybierz polecenie Aktualizuj indeks.


Powróć do początkuDostosowywanie i rozpowszechnianie stron wyszukiwania

Program Web Find Fast zawiera następujące domyślne strony wyszukiwania i wyników wyszukiwania.

Ta stronaZnajduje się w pliku
Wyszukiwanie proste"query.htm"
Wyszukiwanie zaawansowane"queryAdv.htm"
Wyniki wyszukiwania"Results.htm"

Dostosowywanie strony wyszukiwania

Aby ze strony wyszukiwania mogli korzystać użytkownicy, należy określić niektóre jej opcje, na przykład indeks domyślny. Aby to zrobić, dokonaj edycji fragmentów kodu HTML tej strony.

Aby dostosować stronę wyszukiwania:

  1. Na serwerze HTTP otwórz w edytorze tekstowym (na przykład Notepad) stronę wyszukiwania programu Web Find Fast (plik "Query.htm").
  2. Określ wartości opisane w poniższych paragrafach, a następnie zapisz stronę wyszukiwania.
Po zmodyfikowaniu strony "Query.htm", w ten sam sposób zmień także plik "Queryadv.htm" (stronę wyszukiwania zaawansowanego).

Określ przyjazną nazwę indeksu

W poniższej etykiecie zmień pustą wartość parametru VALUE na przyjazną nazwę, nadaną indeksowi podczas jego tworzenia.

<!-- Określ przyjazną nazwę przeszukiwanego indeksu -->

<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Index" VALUE = "">

Określ ścieżkę dostępu do strony wyników wyszukiwania

Jeśli została utworzona niestandardowa strona wyników wyszukiwania, która nie znajduje się w miejscu domyślnym, to należy podać jej położenie. W tym celu w poniższej etykiecie zmień C:\wwwroot\wyniki.htm na ścieżkę wskazującą plik z niestandardową stroną wyników.

<!-- Miejsce, w którym znajduje się strona wyników wyszukiwania. W tym przypadku plik nazywa się "results.htm" -->

<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Template" VALUE = "C:\wwwroot\results.htm">

Określ wirtualną ścieżkę do plików GIF

W poniższej etykiecie zmień pustą wartość parametru VALUE na ścieżkę HTTP wiodącą do plików GIF programu Web Find Fast, a także do innych plików GIF, takich jak logo firmy, które dodano do strony wyszukiwania lub wyników wyszukiwania.

<!-- Ta ścieżka wskazuje położenie plików GIF ("Iexcel.gif", "Iword.gif" itp.) -->

<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Gif" VALUE = " ">

Określ protokół

Możesz określić protokół, który będzie stosowany przy otwieraniu hiperłączy dokumentów na stronie wyników. W tym celu w poniższej etykiecie wpisz "HTTP" lub "File".

<!-- Określ, czy zwracane łącza mają być otwierane przy użyciu protokołu FILE czy HTTP -->

<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Protocol" VALUE = "HTTP">

Określ kolejność sortowania

Domyślnie, dokumenty zwracane na stronie wyników sortowane są według kryterium zgodności. Taka metoda działa prawidłowo tylko wówczas, gdy przy tworzeniu indeksu zostały dołączone informacje o zgodności, jak pokazuje to poniższa etykieta.

<!-- Ta etykieta określa sposób sortowania wyników: Autor DataZapisania NazwaPliku Rozmiar Zgodność -->

<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "SortBy" VALUE = "Zgodność">

Dostosowywanie strony wyników

Strony wyników, "Results.htm", nie trzeba koniecznie modyfikować przed użyciem. Można jednak przeprowadzać jej edycję, podobnie jak w przypadku strony wyszukiwania, na przykład po to, by dodać do niej logo firmy lub zaznaczyć pojawiające się na niej informacje.

W tabeli poniżej podano listę etykiet HTML pliku "Results.htm", które mogą być modyfikowane przez użytkownika. Program Web Find Fast szuka tych etykiet w pliku "Results.htm" i jeśli je tam znajdzie, wstawia odpowiednie informacje na stronie wyników przy każdym jej generowaniu.

Ta etykietaMa następujące znaczenie
<!--WebFindFastList --> Określa, gdzie wyświetlane się odnalezione dokumenty.
<!--WebFindFastPrev--> Określa, gdzie umieszczany jest adres URL służący do zwracania poprzednich wyników (jeśli istnieją).
<!--WebFindFastNext--> Określa, gdzie umieszczany jest adres URL służący do zwracania następnych wyników (jeśli istnieją).
<!--WebFindFastDocListPosition--> Wstawia komunikat "Dokumenty: x do y z z."
<!--WebFindFastCreatedDate--> Zwraca datę utworzenia indeksu. Ta etykieta nie jest domyślnie wstawiana do pliku "Results.htm".
<!--WebFindFastModifiedDate--> Zwraca datę ostatniej modyfikacji indeksu.
<!--WebFindFastNumberOfDocs--> Zwraca całkowitą liczbę dokumentów indeksu. Ta etykieta nie jest domyślnie wstawiana do pliku "Results.htm".
<!--WebFindFastPrevGif--> Określa, gdzie znajduje się plik GIF z dołączonym adresem URL, służący do zwrócenia poprzednich wyników (jeśli istnieją). Domyślny obraz znajduje się w pliku "Prev.gif", który umieszczony jest w folderze pliku "Results.htm".
<!--WebFindFastNextGif--> Określa, gdzie znajduje się plik GIF z dołączonym adresem URL, służący do zwrócenia następnych wyników (jeśli istnieją). Domyślny obraz znajduje się w pliku "Next.gif", który umieszczony jest w folderze pliku "Results.htm".
<!--WebFindFastButtons--> Określa, gdzie znajdują się przyciski z odpowiednimi adresami URL. Ta etykieta nie jest domyślnie wstawiana do pliku "Results.htm".
<!--WebFindFastQuery--> Wyświetla wyszukiwanie (kwerendę) użytkownika.

Rozsyłanie adresu URL strony wyszukiwania do użytkowników

Najprostszym sposobem rozpowszechniania adresu URL strony wyszukiwania wśród użytkowników jest dołączenie go jako załącznika do wiadomości e-mail i przesłanie tej wiadomości do grupy roboczej. W wysłanej wiadomości warto wyjaśnić adresatom, że mogą wyświetlić stronę wyszukiwania, a następnie dodać jej adres do swoich ulubionych adresów lub zakładek albo ustawić ją jako domyślną stronę wyszukiwania.

Poniżej podano przykładowe instrukcje, które można skopiować i wkleić do wiadomości e-mail rozsyłanej do użytkowników w programie Microsoft Internet Explorer 3.0. Jeśli w grupie roboczej używa się innej przeglądarki, to poprawne instrukcje znajdziesz w jej dokumentacji.

Aby dodać stronę wyszukiwania programu Web Find Fast do swoich ulubionych stron:

  1. Wyświetl stronę wyszukiwania usługi Web Find Fast w programie Internet Explorer.
  2. Z menu Ulubione wybierz polecenie Dodaj do folderu Ulubione.
  3. Kliknij przycisk Dodaj.

Aby ustawić stronę wyszukiwania programu Web Find Fast jako domyślną:

  1. Wyświetl stronę wyszukiwania usługi Web Find Fast w programie Internet Explorer.
  2. Z menu Widok wybierz polecenie Opcje, a następnie kliknij kartę Strony początkowa i wyszukiwania.
  3. W polu Bieżąca Strona początkowa/Strona wyszukiwania kliknij opcję Strona wyszukiwania.
  4. W polu Zmień adres, kliknij opcję Użyj bieżącej.

Gdy następnym razem klikniesz przycisk Szukaj, program Internet Explorer otworzy stronę wyszukiwania programu Web Find Fast.

Powróć do początkuKorzystanie z widoków stron w programie Web Find Fast

Funkcja Widok strony w programie Web Find Fast jest zbiorem hiperłączy do dokumentów pakietu Office, które mają częściowo takie same właściwości. Aby dokumenty mogły być pokazywane za pomocą funkcji Widok stron w programie Web Find Fast, muszą należeć do tego samego indeksu.

Widok stron można utworzyć dla wszystkich dokumentów określonego indeksu, spełniających odpowiednie kryteria. Można utworzyć trzy poziomy grupowania. Na przykład, można utworzyć stronę zawierającą hiperłącza do wszystkich dokumentów utworzonych przez szefa firmy (właściwość "Autor"), dotyczące nowych przedsięwzięć firmy (właściwość "Temat"), minionego roku (właściwość "Data ostatniej modyfikacji").

Po utworzeniu widoku stron możesz rozesłać adres URL (lub hiperłącze) pierwszej strony do użytkowników , co da im szybki dostęp do utworzonych grup informacji.


Aby utworzyć widok strony w programie Web Find Fast:

  1. Korzystając z przeglądarki WWW, otwórz narzędzie administracji programu Web Find Fast — plik "Websrchw.htm".
  2. Kliknij opcję Widok strony.
  3. Wpisz wartości podane w poniższej tabeli, a następnie kliknij przycisk Generuj.
  4. Z folderu "Webadmin" skopiuj niezbędne pliki GIF do miejsca przechowywania strony.

W poleWpisz tę wartość
Nazwa indeksuWpisz przyjazną nazwę, nadaną indeksowi podczas jego tworzenia.
Miejsce przechowywania strony Web Find FastWpisz ścieżkę do miejsca, w którym będą przechowywane wygenerowane strony. Podana ścieżka musi istnieć. Można także podać nazwę strony początkowej — na przykład C:\wwwroot\start.htm. Domyślnie przyjmowana jest nazwa "main.htmt". Nie można podać ścieżki w formacie UNC.
Grupuj wedługWybierz właściwość, według której będą grupowane dokumenty pierwszego (najwyższego) poziomu.
Następnie wedługWybierz właściwość, według której będą grupowane dokumenty drugiego i/lub trzeciego poziomu.
Nazwy grup poziomów 1, 2, 3Podaj nazwy, które zostaną użyte przy wyświetlaniu elementów uporządkowanych zgodnie z wartością pola "Grupuj według".
Sortuj wedługWpisz właściwość, według której będą sortowane elementy poszczególnych grup.
File czy HTTPWybierz rodzaj łącza: File lub HTTP.

Przy wykorzystaniu tych kryteriów generowane są zbiory połączonych dokumentów.

Rozsyłanie widoków stron programu Web Find Fast do użytkowników

Najprostszym sposobem rozpowszechniania adresu URL widoku strony wśród użytkowników jest dołączenie go jako załącznika do wiadomości e-mail i przesłanie tej wiadomości do grupy roboczej. W wysłanej wiadomości warto wyjaśnić adresatom, że mogą uaktywnić adres URL i dodać go do ulubionych adresów lub zakładek.

Poniżej podano przykładowe instrukcje, które można skopiować i wkleić do wiadomości e-mail rozsyłanej do użytkowników w programie Microsoft Internet Explorer 3.0. Jeśli w grupie roboczej używa się innej przeglądarki, to poprawne instrukcje znajdziesz w jej dokumentacji.

Aby dodać widok strony programu Web Find Fast do ulubionych miejsc sieci WWW:

  1. Za pomocą programu Internet Explorer wyświetl widok strony programu Web Find Fast.
  2. Z menu Ulubione wybierz polecenie Dodaj do folderu Ulubione.
  3. Kliknij przycisk Dodaj.

Powróć do początkuCzęsto zadawane pytania (FAQ)

Co to jest badanie stopnia zgodności i czy powinno być włączone?

Program Web Find Fast bada stopień zgodności, aby ułatwić użytkownikom wybranie spośród dokumentów zwróconych na stronie wyników tego dokumentu, który najlepiej spełnia zadane kryterium. Dokumenty wyświetlane są według liczby wystąpień poszukiwanej frazy. Im częściej poszukiwana fraza występuje w danym dokumencie, tym bliżej początku listy będzie on wyświetlany. Wyrazy rzadziej spotykane, na przykład cynamon, mają przyporządkowaną wyższą wagę niż wyrazy bardziej popularne, takie jak komputer.

Tworzenie indeksu za pomocą narzędzia administracji programu Web Find Fast powoduje automatyczne włączenie funkcji sprawdzania stopnia zgodności; funkcji tej nie można wyłączyć. Tworząc indeks za pomocą interfejsu użytkownika programu Find Fast, można zdecydować, czy funkcja sprawdzania stopnia zgodności ma zostać włączona czy nie.

Podczas korzystania z interfejsu użytkownika programu Find Fast, przez zaznaczenie pola wyboru Dołączanie informacji o zgodności przy przeszukiwaniu sieci WWW w oknie dialogowym Tworzenie indeksu (menu (Indeks) można określić, czy sprawdzanie stopnia zgodności ma być włączone czy nie. Włączenie tej opcji powoduje znaczne zwiększenie objętości indeksu, ale jednocześnie powoduje, że dokumenty zwracane przez program Web Find Fast są bliższe określonym przez użytkownika kryteriom. Funkcja ta jest szczególnie przydana, gdy przeszukiwane są duże zbiory dokumentów. Funkcja sprawdzania stopnia zgodności jest także niezbędna dla wyszukiwania fraz przez program Web Find Fast.

Co to jest wyszukiwanie fraz i czy opcja ta powinna być włączona?

Fraza jest ciągiem wyrazów zawartych w dokumencie. Poszczególne wyrazy mogą być rozdzielone dowolną liczbą spacji lub znaków przestankowych. Fraza nie musi być poprawna gramatycznie ani mieć znaczenia w żadnym języku, musi natomiast pojawiać się w dokumencie jako sekwencja wyrazów.

Jeśli indeks jest tworzony za pomocą narzędzia administracji programu Web Find Fast, to funkcja wyszukiwania fraz jest automatycznie włączana i nie ma możliwości jej wyłączenia. Jeśli jednak indeks jest tworzony za pomocą interfejsu użytkownika programu Find Fast, można określić, czy wyszukiwanie fraz ma zostać włączone.

Aby włączyć wyszukiwanie fraz, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast, zaznacz pole wyboru Włączone wyszukiwanie fraz w oknie dialogowym Tworzenie indeksu (menu (Indeks). Włączenie tej opcji powoduje znaczne zwiększenie objętości indeksu, ale umożliwia użytkownikom określanie bardziej precyzyjnych kryteriów wyszukiwania.

Co to jest wyświetlanie właściwości i czy opcja ta powinna być włączona?

Program Find Fast NT może przechowywać w pliku indeksu właściwości dokumentów, na przykład "Tytuł" i "Autor". Jeśli właściwości dokumentów są przechowywane, to programy Web Find Fast i Microsoft Outlook mogą wyświetlać je dla poszczególnych dokumentów. Jeśli jednak właściwości nie są przechowywane w pliku indeksu, to:

Jeśli indeks jest tworzony za pomocą narzędzia administracji programu Web Find Fast, to funkcja wyświetlania właściwości jest automatycznie włączana i nie ma możliwości jej wyłączenia. Jeśli jednak indeks jest tworzony za pomocą interfejsu użytkownika programu Find Fast, można określić, czy wyświetlanie właściwości ma zostać włączone.

W Panelu sterowania systemu Windows NT uruchom program Find Fast, a następnie zaznacz pole wyboru Przyspieszone wyświetlanie właściwości w oknie dialogowym Tworzenie indeksu (menu (Indeks). Włączenie tej opcji powoduje znaczne zwiększenie objętości indeksu, ale umożliwia programowi Web Find Fast utworzenie listy dokumentów wraz z ich właściwościami. Zaznaczenie pola wyboru Przyspieszone wyświetlanie właściwości powoduje, że właściwości dokumentu będą także wyświetlane w widoku tabeli programu Microsoft Outlook.

Czy przy tworzeniu indeksu należy wybrać protokół HTTP czy File?

Tworząc indeks lub widoki stron w programie Web Find Fast, użytkownik może wybrać protokół HTTP lub File do stosowania przy otwieraniu dokumentów. Wybór protokołu zależy od zastosowania programu Web Find Fast w danej firmie.

Jeśli program Web Find Fast korzysta z protokołu HTTP, to na komputer użytkownika przesyłane są kopie dokumentów pakietu Office przechowywane na serwerze, ale użytkownik nie ma możliwości ponownego zapisania tych dokumentów na serwerze, z którego zostały one skopiowane. Protokół HTTP jest wygodny, jeśli użytkownikom wystarcza dostęp typu "tylko do odczytu", a administrator nie chce, aby użytkownicy mieli możliwość edycji dokumentów otwieranych za pomocą programu Web Find Fast.

Protokołu File można używać tylko wtedy, jeśli instalacja pakietu Office Server Pack została wykonana przez użytkownika o odpowiednich prawach dostępu do folderów. Korzystanie z protokołu File wymaga, aby podczas tworzenia indeksu lub modyfikacji stron wyszukiwania ścieżki dostępu do lokalizacji indeksu na serwerze były podawane w formacie UNC.

Po włączeniu protokołu File program Web Find Fast otwiera dokument bezpośrednio na serwerze, na którym dokument ten jest przechowywany. Jeśli dokument nie jest dodatkowo chroniony, na przykład hasłem, użytkownik może dokonywać jego edycji i zapisu na serwerze. Protokół File jest wygodny, jeśli użytkownicy mają mieć prawo do odczytu i zapisu zbioru dokumentów zawartych w indeksie. Wykorzystując protokół File, można stosować jednak inne zabezpieczenia, umożliwiając w ten sposób użytkownikom pełny dostęp do tych dokumentów, które nie są dodatkowo chronione.

Nie mogę usunąć z serwera instalacji programu Find Fast NT, ponieważ biblioteka "Dispatch.dll" jest jeszcze używana.

Taki problem może się pojawić, gdy w systemie Windows NT Server używany jest pakiet Microsoft IIS. Jeśli biblioteka DLL typu ISAPI, jaką jest "Dispatch.dll", jest wywoływana po raz pierwszy, program IIS ładuje ją do pamięci, w której jest przetrzymywana przez dłuższy czas. Aby usunąć bibliotekę DLL, zanim zostanie zwolniona przez program IIS, należy najpierw za pomocą programu IIS Manager zatrzymać działanie usługi Find Fast.

Moje hasło administratora systemu Windows NT Server uległo zmianie, a program Find Fast NT przestał działać.

Program Find Fast NT musi mieć dostęp do wszystkich dokumentów sieci objętych indeksem. Aby program Find Fast NT mógł uzyskać dostęp do dokumentów, jego użytkownik musi zalogować się na określone konto — zazwyczaj z prawami administratora. Jeśli hasło administratora systemu Windows NT Server uległo zmianie lub wygasło, to indeksowanie dokumentów przez program Find Fast NT zostanie przerwane i nie będzie wznowione przy ponownym uruchomieniu systemu. Aby usunąć ten problem, administrator musi zalogować się do systemu z nowym hasłem lub na konto o nowej nazwie i ponownie uruchomić usługę Find Fast NT.

Jak umożliwić użytkownikom określanie przeszukiwanego indeksu?

Jeśli w systemie istnieje klika indeksów, to dla każdego z nich może istnieć inna strona wyszukiwania. Można także zmodyfikować kod HTML strony wyszukiwania i dodać listę rozwijaną, z której użytkownicy wybieraliby przeszukiwany indeks. Taki sposób znacznie ułatwia pracę użytkownikom, gdyż korzystając z jednej strony wyszukiwania mogą wybierać różne indeksy.

Podany niżej przykład kodu tworzy listę rozwijaną, która zawiera nazwy kilku indeksów oraz tekst pojawiający się na liście rozwijanej. Na przykład, pierwszy element listy określa indeks o przyjaznej nazwie "Spis KP". Tekst, który pojawi się na liście rozwijanej, to "Spis ksiąg podatkowych".

<!-- Umożliwianie użytkownikom wyboru przeszukiwanego indeksu -->

<TR>

<TD colspan=2>Przeszukiwany indeks: <SELECT NAME="Index">

<OPTION SELECTED VALUE="Spis KP">Spis ksiąg podatkowych

<OPTION VALUE="firma.com.pl">Dokumenty firmowe

<OPTION VALUE="BD Klienci">Baza danych klientów

<OPTION VALUE="Produkty">Opisy produktów

</SELECT>

</TD>

Nie mam dostępu do strony wyszukiwania ("Query.htm").

Strona "Query.htm" i inne strony wyszukiwania muszą znajdować się w folderze wskazanym podczas instalacji w polu Wyszukiwanie w sieci WWW. Aby zmienić ten folder, ponownie uruchom Instalatora. Upewnij się, czy użytkownicy serwera WWW będą mieli dostęp do nowego folderu z prawem czytania i wykonywania.

Otwieranie strony wyszukiwania za pomocą pakietu Microsoft IIS

  1. Dwukrotnie kliknij ikonę Internet Services Manager (Menedżer usług internetowych).
  2. Dwukrotnie kliknij ikonę usługi World Wide Web; serwer WWW wyświetli okno dialogowe Właściwości.
  3. Kliknij kartę Katalogi i wybierz katalog, w którym znajdują się pliki programu Web Find Fast oraz pliki indeksu.
  4. Kliknij przycisk Edytuj właściwości.
  5. Zaznacz pola wyboru Wykonywanie i Odczyt, a następnie kliknij przycisk OK.
  6. Kliknij pole Włącz domyślny dokument i wpisz ścieżkę dostępu do pliku "Query.htm", jeśli chcesz, aby była to domyślna strona lokalnego węzła WWW.

Uwaga: Upewnij się, czy użytkownicy mają dostęp do serwera systemu Windows NT. W menu Start (system Windows NT 4.0) lub aplikacji Program Manager (system Windows NT 3.51), kliknij ikonę Narzędzia administracji/Menedżer użytkowników. Następnie z menu Uprawnienia wybierz polecenie Uprawnienia użytkowników. Kliknij opcję Każdy i upewnij się, czy opcja Uzyskiwanie dostępu do tego komputera z sieci jest wybrana.

Uwaga: Foldery określone dla opcji Wyszukiwanie w sieci WWW oraz Administracja serwera WWW możesz zmienić, ponownie uruchamiając instalację. Najpierw jednak uruchom Instalatora Web Find Fast po to, by usunąć istniejącą wersję programu. Następnie ponownie uruchom Instalatora, wskazując nowe położenie folderu Web Find Fast.

Używam przeglądarki WWW, ale nie mam dostępu do stron administracji, na przykład do strony "Websrchw.htm"

Strony administracji serwera WWW powinny znajdować się w folderze administracji podanym podczas instalacji serwera WWW. Wykonaj kolejno podane wcześniej instrukcje. Upewnij się także, czy:

Jeśli nadal nie możesz utworzyć indeksu, skorzystaj z interfejsu użytkownika programu Find Fast.

Program Web Find Fast nie może odnaleźć indeksu

Uruchomienie wyszukiwania spowodowało wystąpienie następującego błędu: "Błąd w kwerendzie lub wyszukiwaniu: program Web Find Fast nie może odnaleźć indeksu..." Pojawienie się takiego komunikatu może mieć dwie przyczyny:

Jeśli po upływie dłuższego czasu (przynajmniej jedna godzina na każde 100 MB dokumentów) nadal nie można uruchomić wyszukiwania, spróbuj wykonać poniższe instrukcje:

  1. W Panelu sterowania systemu Windows NT dwukrotnie kliknij ikonę programu Find Fast.
  2. Z menu Plik wybierz polecenie Pokaż rejestr indeksowania, lub otwórz plik "Ffastlog.txt" znajdujący się w folderze "Windows\System".
  3. Przejdź na koniec pliku, aby sprawdzić, czy tworzenie indeksu zakończyło się pomyślnie. Jeśli nie ma tam informacji typu "Tworzenie indeksu nie powiodło się", to poczekaj na zakończenie tworzenia indeksu.
  4. Jeśli plik dziennika zawiera informacje, że program Find Fast nie mógł dodać do indeksu niektórych plików, to spróbuj przenieść je do innego folderu, nie objętego zasięgiem tworzonego indeksu.
  5. Indeksowany zbiór dokumentów może być za duży, aby został zawarty w jednym indeksie programu Find Fast. Jeśli rozmiar indeksowanych dokumentów jest większy niż 2 GB i podczas tworzenia indeksu pojawia się błąd, to spróbuj podzielić dokumenty na mniejsze grupy (znajdujące się w różnych folderach), a następnie utwórz indeks dla każdego z folderów.

Wyszukiwanie nie zwraca dokumentów znajdujących się w folderach sieciowych, które na pewno spełniają zadane kryterium wyszukiwania

Program Find Fast może nie mieć wystarczających uprawnień do odczytu folderów sieciowych, które zostały objęte indeksem. Sprawdź plik rejestru zdarzeń indeksowania. Uruchom program Find Fast znajdujący się w Panelu sterowania, a następnie z menu Plik wybierz polecenie Pokaż rejestr indeksowania. Przejdź na koniec pliku rejestru. Jeśli znajduje się tam komunikat, że program Find Fast nie ma dostępu do określonego folderu, zmień konto użytkownika, który uruchamia usługę Find Fast. Aby to zrobić, albo ponownie uruchom Instalatora, albo wykonaj następujące instrukcje:

  1. W Panelu sterowania systemu Windows NT dwukrotnie kliknij ikonę Usług.
  2. Wybierz usługę Microsoft Find Fast NT.
  3. Jeśli usługa nie jest uruchomiona, kliknij przycisk Start. (Jeśli jej działanie jest wstrzymane, kliknij przycisk Kontynuuj.)
  4. Kliknij przycisk Startup, aby wyświetlić okno dialogowe Startup.
  5. Upewnij się, czy pole wyboru Automatycznie jest zaznaczone.
  6. Kliknij opcję Konto, a następnie wpisz nazwę konta oraz hasło, które zapewni dostęp z prawem odczytu do dowolnego folderu sieci (zazwyczaj jest to konto i hasło administratora).

Wyszukiwanie w sieci WWW działa przez krótki czas, a następnie zostaje przerwane

Sprawdź plik rejestru indeksowania programu Find Fast. Możliwe, że indeks uległ uszkodzeniu. Jeśli tak się stało, to w Panelu sterowania dwukrotnie kliknij ikonę programu Find Fast, po czym usuń istniejący indeks i utwórz nowy.

Wyszukiwanie w sieci WWW nie zwraca nowych plików lub zwraca stare, już nieistniejące.

Jeśli program Web Find Fast nie zwraca nowych plików lub zwraca stare, które już nie istnieją, może to oznaczać, że indeks nie jest aktualizowany. Aby to sprawdzić, wykonaj następujące instrukcje:

  1. W Panelu sterowania systemu Windows NT dwukrotnie kliknij ikonę programu Find Fast.
  2. Upewnij się, że okno stanu programu Find Fast zawiera zadanie związane z tym indeksem, które mówi "Aktualizacja zatrzymana" lub "Automatyczna aktualizacja."
    -lub-
    Z menu Plik wybierz polecenie Aktualizuj indeks. Wybierz indeks, który chcesz zaktualizować, po czym kliknij przycisk Aktualizuj automatycznie.

Do indeksu został dodany nowy udział, ale program Find Fast nie zwraca żadnych znajdujących się tam dokumentów.

Jeśli opcja Aktualizacja automatyczna jest wybrana, to indeks jest aktualizowany co dwie godziny. Aby zmienić ten parametr, kliknij opcję Indeks, a następnie Okres aktualizacji i wpisz nową wartość. Więcej informacji na temat aktualizacji indeksu znajdziesz w systemie Pomocy programu Find Fast.

Uwaga: Aby natychmiast zaktualizować indeks, w menu Plik wybierz polecenie Aktualizuj indeks.

Najczęściej wyświetlane komunikaty programu Web Find Fast

Poniżej podano listę komunikatów o błędach, najczęściej wyświetlanych przez program Web Find Fast, wraz z objaśnieniami.

Komunikat o błędzie

Błąd w kwerendzie lub wyszukiwaniu:

Program Web Find Fast nie może odszukać indeksu dla podanego wyszukiwania. Zwróć się do administratora systemu, aby naprawić ten błąd.

Przyczyna

Błąd ten może mieć dwie przyczyny: 1) indeks nie istnieje; 2) przyjazna nazwa indeksu podana na stronie wyszukiwania jest niepoprawna.

Sposób naprawienia

<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Index" VALUE = "">