![]() |
|
Web Find Fast — wprowadzenie
Tworzenie i obsługa indeksu Web Find Fast
Program Web Find Fast pozwala indeksować dokumenty pakietu Office (włącznie z dokumentami HTML) na serwerze HTTP oraz we współużytkowanych folderach sieci intranet. Można go także używać na serwerze Internetu. W dokumentach indeksu użytkownicy mogą wyszukiwać wyrazy, frazy oraz właściwości dokumentu, takie jak "Autor" czy "Tytuł". Program Web Find Fast korzysta z indeksu utworzonego przez usługę Find Fast NT, działającą w systemie Windows NT Server lub Windows NT Workstation. Na komputerze z systemem Windows NT musi być dodatkowo skonfigurowany serwer HTTP, na przykład Microsoft Internet Information Server (IIS).
Do wyświetlania kwerend oraz stron wyszukiwania użytkownicy mogą wykorzystywać przeglądarki WWW, na przykład program Microsoft Internet Explorer wersja 3.0. Kliknięcie nazwy odszukanego pliku na stronie wyników spowoduje otwarcie odpowiedniej aplikacji, obsługującej dany typ dokumentu. Jeśli wykorzystywana przeglądarka WWW obsługuje funkcję Active Documents, to w oknie tej przeglądarki zostanie otwarta aplikacja pakietu Office.
Możliwość wyszukiwania dokumentów, dostępna w oknie dialogowym Otwórz (menu Plik) jest ograniczona do sekwencyjnego przeszukiwania indeksów pojedynczego dysku lub folderu. Program Web Find Fast pozwala jednak na przeszukiwanie indeksów, które obejmują wiele dysków i folderów, a także na tworzenie indeksów złożonych. Prawidłowe zarządzanie zasięgiem indeksów, tworzonych przez grupę roboczą użytkowników, ma duży wpływ na użyteczność tych indeksów przy przeszukiwaniu ich programem Web Find Fast.
Przykłady podane w tym dokumencie zakładają, że jako serwer WWW wykorzystywane jest oprogramowanie Microsoft IIS. Jeśli używasz innego serwera WWW, to w dokumentacji jego oprogramowania znajdziesz opis podobnych funkcji.
Bieżącą wersję programu Internet Explorer można także ściągnąć z sieci WWW. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.
Następnie uruchom program User Manager for Domains (Menedżer użytkowników dla domen), aby nadać prawa administratora użytkownikom, którzy będą odpowiedzialni za administrację programu Web Find Fast. Czynności te wykonaj dodatkowo, oprócz nadania użytkownikom praw dostępu do folderu administracji serwera WWW.
Na zakończenie upewnij się, czy konfiguracja serwera WWW umożliwia wykorzystywanie zabezpieczeń systemu Windows NT. Jeśli korzystasz z pakietu Microsoft Internet IIS, wykonaj następujące instrukcje:
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dokumentacji pakietu IIS 2.0, w sekcji dotyczącej zabezpieczeń systemu.
Jeśli tworzysz indeks pracując bezpośrednio na serwerze, to możesz skorzystać z interfejsu użytkownika programu Find Fast.
Uwaga: Aby dać użytkownikom systemu dostęp typu File oraz HTTP do plików, w oknie dialogowym Przeglądaj podaj ścieżkę w formacie UNC. Dodatkowo udostępnij ścieżkę do odczytu i pamiętaj, by program Find Fast miał odpowiednie uprawnienia dostępu do folderu wskazanego ścieżką UNC.
Uwaga: Jeśli opcja Włączone wyszukiwanie fraz jest wybrana, to indeks jest od czterech do sześciu razy większy i zajmuje od 10 do 30 procent objętości całego zbioru dokumentów, przy czym czas jego tworzenia wydłuża się cztero- lub nawet sześciokrotnie.
Początkowy stan procesu tworzenia indeksu można sprawdzić w pliku rejestru indeksowania programu Find Fast (można też otworzyć plik "Ffastlog.txt" znajdujący się w folderze "Windows\System"). Po utworzeniu indeksu użytkownicy mogą wykorzystywać go do przeszukiwania sieci WWW.
W przypadku tworzenia kilku indeksów każdy z nich powinien mieć inną nazwę. Ponadto należy zmodyfikować poszczególne strony wyszukiwania, określając dla każdej z nich nazwę stosowanego indeksu. W tym celu otwórz w edytorze tekstu (na przykład Notepad) plik "Query.htm" i odszukaj wiersz
< INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Index" VALUE = " ">.
Zamień pusty ciąg na nazwę przeszukiwanego indeksu. W celu przeszukania kilku różnych indeksów możesz utworzyć dowolną ilość kopii pliku "Query.htm", dostosowując powstałe strony wyszukiwania. Możesz też zastosować inne, bardziej zaawansowane elementy języka HTML, takie jak instrukcja Select, która umożliwia użytkownikom wybór jednego z wielu indeksów na tej samej niestandardowej stronie wyszukiwania.
Jeśli pracujesz bezpośrednio na serwerze, to możesz dodawać nowe foldery, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast.
Narzędzie administracji programu Web Find Fast pozwala na zdalną administrację indeksów, stron wyszukiwania oraz stron wyników z dowolnego komputera klienta podłączonego do danego serwera HTTP. Narzędzie administracji programu Web Find Fast to zbiór dokumentów HTML, z którymi pracuje administrator, korzystając z przeglądarki WWW uruchomionej albo bezpośrednio na serwerze HTTP, albo zdalnie na dowolnym komputerze klienta.
W pole | Wpisz tę wartość |
Nazwa indeksu | Wpisz unikatową przyjazną nazwę indeksu, nie stosując znaków przestankowych. Przyjazna nazwa indeksu będzie używana również w innych miejscach narzędzia administracji programu Web Find Fast.
Wskazówka Przyjazna nazwa przypisana do indeksu powinna mówić o jego zasięgu, na przykład "Indeks dokumentów handlowych". |
Położenie indeksu na serwerze | Wpisz ścieżkę do miejsca, w którym zostanie utworzony indeks. Miejsce to powinno znajdować się na serwerze Windows NT. Powinien to być katalog główny lub inny istniejący folder. Indeks będzie obejmował pliki znajdujące się we wskazanym katalogu oraz w jego podkatalogach.
Wskazówka Jeśli podczas instalacji pakietu Office Server Pack dla programu Find Fast określono konto użytkownika z prawami dostępu do folderów sieciowych, to ścieżkę do indeksu można podać w formacie UNC (na przykład \\Serwer\Folder), a nie w postaci ścieżki lokalnej (na przykład N:\Folder). Jeśli program Web Find Fast skonfigurowano tak, by zwracał adres w formacie File, to program będzie używał podanej tutaj ścieżki UNC. |
Adres HTTP | Adres HTTP folderu indeksu (na przykład http://Serwer//Folder). Upewnij się, czy to odwzorowanie adresów jest określone w konfiguracji serwera HTTP. Jeśli program Web Find Fast skonfigurowano tak, aby zwracał adres w formacie HTTP, to program będzie używał podanego tutaj adresu HTTP. Więcej informacji na temat odwzorowywania adresów HTTP znajdziesz w dokumentacji serwera WWW. |
Indeks możesz także utworzyć, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast znajdującego się na serwerze HTTP. W tym celu z menu Tworzenie indeksu wybierz polecenie Utwórz indeks.
W pole | Wpisz tę wartość |
Nazwa indeksu | Wpisz przyjazną nazwę, nadaną indeksowi podczas jego tworzenia.
Wskazówka Aby wyświetlić bieżące ustawienia indeksu, kliknij Wyświetl bieżące informacje o indeksach. |
Co chcesz zrobić | Kliknij potrzebną opcję; możesz dodać folder do bieżącego zasięgu indeksu lub usunąć istniejący folder.
Uwaga: Nie można usunąć folderu zawierającego indeks. |
Nazwa folderu | Wpisz nazwę dodawanego folderu. Użyj adresu UNC, na przykład \\Serwer\Folder.
Dodawany folder nie może być częścią istniejącego indeksu — nie może więc być podfolderem początkowego folderu indeksu ani żadnego folderu już objętego indeksem. |
Adres HTTP | Wpisz adres HTTP folderu, który chcesz dodać lub usunąć. |
Indeks możesz też modyfikować za pomocą interfejsu użytkownika programu Find Fast na serwerze. W tym celu z menu Indeks wybierz polecenie Aktualizuj indeks.
Indeks można też usunąć, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast na serwerze. W tym celu z menu Indeks wybierz polecenie Usuń indeks.
Strona informacyjna indeksu Web Find Fast zawiera atrybuty indeksu podane w poniższej tabeli.
Uwaga: Te same informacje uzyskasz, klikając łącze Wyświetl bieżące informacje o indeksach na innych stronach administracji programu Web Find Fast.
Ten atrybut | Ma następujące znaczenie |
Przyjazna nazwa | Przyjazna nazwa, nadana indeksowi podczas jego tworzenia. |
Folder zawierający indeks | Ścieżka dostępu do indeksu. |
Dodatkowo indeksowane foldery | Foldery poszerzające zasięg indeksu, dodawane do folderu (i podfolderów), w których przechowywany jest plik indeksu. |
Odwzorowania adresów HTTP | Foldery indeksu i odpowiadające im adresy HTTP. |
Zgodność | Określa, czy program Web Find Fast przechowuje w indeksie informacje na temat stopnia zgodności. Aby uzyskać więcej informacji na temat stopnia zgodności, kliknij tutaj. |
Przyspieszone wyświetlanie właściwości | Określa, czy program Web Find Fast wyświetla właściwości dokumentów na stronach wyników wyszukiwania. Aby uzyskać więcej informacji na temat wyświetlania właściwości, kliknij tutaj. |
Wyszukiwanie fraz | Określa, czy program Web Find Fast umożliwia wyszukiwanie fraz. Aby uzyskać więcej informacji na temat wyszukiwania fraz, kliknij tutaj. |
Informacje o indeksie możesz też uzyskać, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast. W tym celu z menu Indeks wybierz polecenie Aktualizuj indeks.
Program Web Find Fast zawiera następujące domyślne strony wyszukiwania i wyników wyszukiwania.
Ta strona | Znajduje się w pliku |
Wyszukiwanie proste | "query.htm" |
Wyszukiwanie zaawansowane | "queryAdv.htm" |
Wyniki wyszukiwania | "Results.htm" |
Aby ze strony wyszukiwania mogli korzystać użytkownicy, należy określić niektóre jej opcje, na przykład indeks domyślny. Aby to zrobić, dokonaj edycji fragmentów kodu HTML tej strony.
W poniższej etykiecie zmień pustą wartość parametru VALUE na przyjazną nazwę, nadaną indeksowi podczas jego tworzenia.
<!-- Określ przyjazną nazwę przeszukiwanego indeksu -->
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Index" VALUE = "">
Jeśli została utworzona niestandardowa strona wyników wyszukiwania, która nie znajduje się w miejscu domyślnym, to należy podać jej położenie. W tym celu w poniższej etykiecie zmień C:\wwwroot\wyniki.htm na ścieżkę wskazującą plik z niestandardową stroną wyników.
<!-- Miejsce, w którym znajduje się strona wyników wyszukiwania. W tym przypadku plik nazywa się "results.htm" -->
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Template" VALUE = "C:\wwwroot\results.htm">
W poniższej etykiecie zmień pustą wartość parametru VALUE na ścieżkę HTTP wiodącą do plików GIF programu Web Find Fast, a także do innych plików GIF, takich jak logo firmy, które dodano do strony wyszukiwania lub wyników wyszukiwania.
<!-- Ta ścieżka wskazuje położenie plików GIF ("Iexcel.gif", "Iword.gif" itp.) -->
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Gif" VALUE = " ">
Możesz określić protokół, który będzie stosowany przy otwieraniu hiperłączy dokumentów na stronie wyników. W tym celu w poniższej etykiecie wpisz "HTTP" lub "File".
<!-- Określ, czy zwracane łącza mają być otwierane przy użyciu protokołu FILE czy HTTP -->
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Protocol" VALUE = "HTTP">
<!-- Ta etykieta określa sposób sortowania wyników: Autor DataZapisania NazwaPliku Rozmiar Zgodność -->
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "SortBy" VALUE = "Zgodność">
Strony wyników, "Results.htm", nie trzeba koniecznie modyfikować przed użyciem. Można jednak przeprowadzać jej edycję, podobnie jak w przypadku strony wyszukiwania, na przykład po to, by dodać do niej logo firmy lub zaznaczyć pojawiające się na niej informacje.
W tabeli poniżej podano listę etykiet HTML pliku "Results.htm", które mogą być modyfikowane przez użytkownika. Program Web Find Fast szuka tych etykiet w pliku "Results.htm" i jeśli je tam znajdzie, wstawia odpowiednie informacje na stronie wyników przy każdym jej generowaniu.
Ta etykieta | Ma następujące znaczenie |
<!--WebFindFastList --> |
Określa, gdzie wyświetlane się odnalezione dokumenty. |
<!--WebFindFastPrev--> |
Określa, gdzie umieszczany jest adres URL służący do zwracania poprzednich wyników (jeśli istnieją). |
<!--WebFindFastNext--> |
Określa, gdzie umieszczany jest adres URL służący do zwracania następnych wyników (jeśli istnieją). |
<!--WebFindFastDocListPosition-->
| Wstawia komunikat "Dokumenty: x do y z z." |
<!--WebFindFastCreatedDate-->
| Zwraca datę utworzenia indeksu. Ta etykieta nie jest domyślnie wstawiana do pliku "Results.htm". |
<!--WebFindFastModifiedDate-->
| Zwraca datę ostatniej modyfikacji indeksu. |
<!--WebFindFastNumberOfDocs-->
| Zwraca całkowitą liczbę dokumentów indeksu. Ta etykieta nie jest domyślnie wstawiana do pliku "Results.htm". |
<!--WebFindFastPrevGif-->
| Określa, gdzie znajduje się plik GIF z dołączonym adresem URL, służący do zwrócenia poprzednich wyników (jeśli istnieją). Domyślny obraz znajduje się w pliku "Prev.gif", który umieszczony jest w folderze pliku "Results.htm". |
<!--WebFindFastNextGif-->
| Określa, gdzie znajduje się plik GIF z dołączonym adresem URL, służący do zwrócenia następnych wyników (jeśli istnieją). Domyślny obraz znajduje się w pliku "Next.gif", który umieszczony jest w folderze pliku "Results.htm". |
<!--WebFindFastButtons-->
| Określa, gdzie znajdują się przyciski z odpowiednimi adresami URL. Ta etykieta nie jest domyślnie wstawiana do pliku "Results.htm". |
<!--WebFindFastQuery--> |
Wyświetla wyszukiwanie (kwerendę) użytkownika. |
Najprostszym sposobem rozpowszechniania adresu URL strony wyszukiwania wśród użytkowników jest dołączenie go jako załącznika do wiadomości e-mail i przesłanie tej wiadomości do grupy roboczej. W wysłanej wiadomości warto wyjaśnić adresatom, że mogą wyświetlić stronę wyszukiwania, a następnie dodać jej adres do swoich ulubionych adresów lub zakładek albo ustawić ją jako domyślną stronę wyszukiwania.
Poniżej podano przykładowe instrukcje, które można skopiować i wkleić do wiadomości e-mail rozsyłanej do użytkowników w programie Microsoft Internet Explorer 3.0. Jeśli w grupie roboczej używa się innej przeglądarki, to poprawne instrukcje znajdziesz w jej dokumentacji.
Gdy następnym razem klikniesz przycisk Szukaj, program Internet Explorer otworzy stronę wyszukiwania programu Web Find Fast.
Funkcja Widok strony w programie Web Find Fast jest zbiorem hiperłączy do dokumentów pakietu Office, które mają częściowo takie same właściwości. Aby dokumenty mogły być pokazywane za pomocą funkcji Widok stron w programie Web Find Fast, muszą należeć do tego samego indeksu.
Widok stron można utworzyć dla wszystkich dokumentów określonego indeksu, spełniających odpowiednie kryteria. Można utworzyć trzy poziomy grupowania. Na przykład, można utworzyć stronę zawierającą hiperłącza do wszystkich dokumentów utworzonych przez szefa firmy (właściwość "Autor"), dotyczące nowych przedsięwzięć firmy (właściwość "Temat"), minionego roku (właściwość "Data ostatniej modyfikacji").
Po utworzeniu widoku stron możesz rozesłać adres URL (lub hiperłącze) pierwszej strony do użytkowników , co da im szybki dostęp do utworzonych grup informacji.
W pole | Wpisz tę wartość |
Nazwa indeksu | Wpisz przyjazną nazwę, nadaną indeksowi podczas jego tworzenia. |
Miejsce przechowywania strony Web Find Fast | Wpisz ścieżkę do miejsca, w którym będą przechowywane wygenerowane strony. Podana ścieżka musi istnieć. Można także podać nazwę strony początkowej — na przykład C:\wwwroot\start.htm. Domyślnie przyjmowana jest nazwa "main.htmt". Nie można podać ścieżki w formacie UNC. |
Grupuj według | Wybierz właściwość, według której będą grupowane dokumenty pierwszego (najwyższego) poziomu. |
Następnie według | Wybierz właściwość, według której będą grupowane dokumenty drugiego i/lub trzeciego poziomu. |
Nazwy grup poziomów 1, 2, 3 | Podaj nazwy, które zostaną użyte przy wyświetlaniu elementów uporządkowanych zgodnie z wartością pola "Grupuj według". |
Sortuj według | Wpisz właściwość, według której będą sortowane elementy poszczególnych grup. |
File czy HTTP | Wybierz rodzaj łącza: File lub HTTP. |
Przy wykorzystaniu tych kryteriów generowane są zbiory połączonych dokumentów.
Najprostszym sposobem rozpowszechniania adresu URL widoku strony wśród użytkowników jest dołączenie go jako załącznika do wiadomości e-mail i przesłanie tej wiadomości do grupy roboczej. W wysłanej wiadomości warto wyjaśnić adresatom, że mogą uaktywnić adres URL i dodać go do ulubionych adresów lub zakładek.
Poniżej podano przykładowe instrukcje, które można skopiować i wkleić do wiadomości e-mail rozsyłanej do użytkowników w programie Microsoft Internet Explorer 3.0. Jeśli w grupie roboczej używa się innej przeglądarki, to poprawne instrukcje znajdziesz w jej dokumentacji.
Program Web Find Fast bada stopień zgodności, aby ułatwić użytkownikom wybranie spośród dokumentów zwróconych na stronie wyników tego dokumentu, który najlepiej spełnia zadane kryterium. Dokumenty wyświetlane są według liczby wystąpień poszukiwanej frazy. Im częściej poszukiwana fraza występuje w danym dokumencie, tym bliżej początku listy będzie on wyświetlany. Wyrazy rzadziej spotykane, na przykład cynamon, mają przyporządkowaną wyższą wagę niż wyrazy bardziej popularne, takie jak komputer.
Tworzenie indeksu za pomocą narzędzia administracji programu Web Find Fast powoduje automatyczne włączenie funkcji sprawdzania stopnia zgodności; funkcji tej nie można wyłączyć. Tworząc indeks za pomocą interfejsu użytkownika programu Find Fast, można zdecydować, czy funkcja sprawdzania stopnia zgodności ma zostać włączona czy nie.
Podczas korzystania z interfejsu użytkownika programu Find Fast, przez zaznaczenie pola wyboru Dołączanie informacji o zgodności przy przeszukiwaniu sieci WWW w oknie dialogowym Tworzenie indeksu (menu (Indeks) można określić, czy sprawdzanie stopnia zgodności ma być włączone czy nie. Włączenie tej opcji powoduje znaczne zwiększenie objętości indeksu, ale jednocześnie powoduje, że dokumenty zwracane przez program Web Find Fast są bliższe określonym przez użytkownika kryteriom. Funkcja ta jest szczególnie przydana, gdy przeszukiwane są duże zbiory dokumentów. Funkcja sprawdzania stopnia zgodności jest także niezbędna dla wyszukiwania fraz przez program Web Find Fast.
Fraza jest ciągiem wyrazów zawartych w dokumencie. Poszczególne wyrazy mogą być rozdzielone dowolną liczbą spacji lub znaków przestankowych. Fraza nie musi być poprawna gramatycznie ani mieć znaczenia w żadnym języku, musi natomiast pojawiać się w dokumencie jako sekwencja wyrazów.
Jeśli indeks jest tworzony za pomocą narzędzia administracji programu Web Find Fast, to funkcja wyszukiwania fraz jest automatycznie włączana i nie ma możliwości jej wyłączenia. Jeśli jednak indeks jest tworzony za pomocą interfejsu użytkownika programu Find Fast, można określić, czy wyszukiwanie fraz ma zostać włączone.
Aby włączyć wyszukiwanie fraz, korzystając z interfejsu użytkownika programu Find Fast, zaznacz pole wyboru Włączone wyszukiwanie fraz w oknie dialogowym Tworzenie indeksu (menu (Indeks). Włączenie tej opcji powoduje znaczne zwiększenie objętości indeksu, ale umożliwia użytkownikom określanie bardziej precyzyjnych kryteriów wyszukiwania.
Program Find Fast NT może przechowywać w pliku indeksu właściwości dokumentów, na przykład "Tytuł" i "Autor". Jeśli właściwości dokumentów są przechowywane, to programy Web Find Fast i Microsoft Outlook mogą wyświetlać je dla poszczególnych dokumentów. Jeśli jednak właściwości nie są przechowywane w pliku indeksu, to:
Jeśli indeks jest tworzony za pomocą narzędzia administracji programu Web Find Fast, to funkcja wyświetlania właściwości jest automatycznie włączana i nie ma możliwości jej wyłączenia. Jeśli jednak indeks jest tworzony za pomocą interfejsu użytkownika programu Find Fast, można określić, czy wyświetlanie właściwości ma zostać włączone.
W Panelu sterowania systemu Windows NT uruchom program Find Fast, a następnie zaznacz pole wyboru Przyspieszone wyświetlanie właściwości w oknie dialogowym Tworzenie indeksu (menu (Indeks). Włączenie tej opcji powoduje znaczne zwiększenie objętości indeksu, ale umożliwia programowi Web Find Fast utworzenie listy dokumentów wraz z ich właściwościami. Zaznaczenie pola wyboru Przyspieszone wyświetlanie właściwości powoduje, że właściwości dokumentu będą także wyświetlane w widoku tabeli programu Microsoft Outlook.
Jeśli program Web Find Fast korzysta z protokołu HTTP, to na komputer użytkownika przesyłane są kopie dokumentów pakietu Office przechowywane na serwerze, ale użytkownik nie ma możliwości ponownego zapisania tych dokumentów na serwerze, z którego zostały one skopiowane. Protokół HTTP jest wygodny, jeśli użytkownikom wystarcza dostęp typu "tylko do odczytu", a administrator nie chce, aby użytkownicy mieli możliwość edycji dokumentów otwieranych za pomocą programu Web Find Fast.
Protokołu File można używać tylko wtedy, jeśli instalacja pakietu Office Server Pack została wykonana przez użytkownika o odpowiednich prawach dostępu do folderów. Korzystanie z protokołu File wymaga, aby podczas tworzenia indeksu lub modyfikacji stron wyszukiwania ścieżki dostępu do lokalizacji indeksu na serwerze były podawane w formacie UNC.
Po włączeniu protokołu File program Web Find Fast otwiera dokument bezpośrednio na serwerze, na którym dokument ten jest przechowywany. Jeśli dokument nie jest dodatkowo chroniony, na przykład hasłem, użytkownik może dokonywać jego edycji i zapisu na serwerze. Protokół File jest wygodny, jeśli użytkownicy mają mieć prawo do odczytu i zapisu zbioru dokumentów zawartych w indeksie. Wykorzystując protokół File, można stosować jednak inne zabezpieczenia, umożliwiając w ten sposób użytkownikom pełny dostęp do tych dokumentów, które nie są dodatkowo chronione.
Taki problem może się pojawić, gdy w systemie Windows NT Server używany jest pakiet Microsoft IIS. Jeśli biblioteka DLL typu ISAPI, jaką jest "Dispatch.dll", jest wywoływana po raz pierwszy, program IIS ładuje ją do pamięci, w której jest przetrzymywana przez dłuższy czas. Aby usunąć bibliotekę DLL, zanim zostanie zwolniona przez program IIS, należy najpierw za pomocą programu IIS Manager zatrzymać działanie usługi Find Fast.
Program Find Fast NT musi mieć dostęp do wszystkich dokumentów sieci objętych indeksem. Aby program Find Fast NT mógł uzyskać dostęp do dokumentów, jego użytkownik musi zalogować się na określone konto — zazwyczaj z prawami administratora. Jeśli hasło administratora systemu Windows NT Server uległo zmianie lub wygasło, to indeksowanie dokumentów przez program Find Fast NT zostanie przerwane i nie będzie wznowione przy ponownym uruchomieniu systemu. Aby usunąć ten problem, administrator musi zalogować się do systemu z nowym hasłem lub na konto o nowej nazwie i ponownie uruchomić usługę Find Fast NT.
Jeśli w systemie istnieje klika indeksów, to dla każdego z nich może istnieć inna strona wyszukiwania. Można także zmodyfikować kod HTML strony wyszukiwania i dodać listę rozwijaną, z której użytkownicy wybieraliby przeszukiwany indeks. Taki sposób znacznie ułatwia pracę użytkownikom, gdyż korzystając z jednej strony wyszukiwania mogą wybierać różne indeksy.
Podany niżej przykład kodu tworzy listę rozwijaną, która zawiera nazwy kilku indeksów oraz tekst pojawiający się na liście rozwijanej. Na przykład, pierwszy element listy określa indeks o przyjaznej nazwie "Spis KP". Tekst, który pojawi się na liście rozwijanej, to "Spis ksiąg podatkowych".
<!-- Umożliwianie użytkownikom wyboru przeszukiwanego indeksu -->
<TR>
<TD colspan=2>Przeszukiwany indeks: <SELECT NAME="Index">
<OPTION SELECTED VALUE="Spis KP">Spis ksiąg podatkowych
<OPTION VALUE="firma.com.pl">Dokumenty firmowe
<OPTION VALUE="BD Klienci">Baza danych klientów
<OPTION VALUE="Produkty">Opisy produktów
</SELECT>
</TD>
Strona "Query.htm" i inne strony wyszukiwania muszą znajdować się w folderze wskazanym podczas instalacji w polu Wyszukiwanie w sieci WWW. Aby zmienić ten folder, ponownie uruchom Instalatora. Upewnij się, czy użytkownicy serwera WWW będą mieli dostęp do nowego folderu z prawem czytania i wykonywania.
Uwaga: Upewnij się, czy użytkownicy mają dostęp do serwera systemu Windows NT. W menu Start (system Windows NT 4.0) lub aplikacji Program Manager (system Windows NT 3.51), kliknij ikonę Narzędzia administracji/Menedżer użytkowników. Następnie z menu Uprawnienia wybierz polecenie Uprawnienia użytkowników. Kliknij opcję Każdy i upewnij się, czy opcja Uzyskiwanie dostępu do tego komputera z sieci jest wybrana.
Uwaga: Foldery określone dla opcji Wyszukiwanie w sieci WWW oraz Administracja serwera WWW możesz zmienić, ponownie uruchamiając instalację. Najpierw jednak uruchom Instalatora Web Find Fast po to, by usunąć istniejącą wersję programu. Następnie ponownie uruchom Instalatora, wskazując nowe położenie folderu Web Find Fast.
Strony administracji serwera WWW powinny znajdować się w folderze administracji podanym podczas instalacji serwera WWW. Wykonaj kolejno podane wcześniej instrukcje. Upewnij się także, czy:
Jeśli nadal nie możesz utworzyć indeksu, skorzystaj z interfejsu użytkownika programu Find Fast.
Uruchomienie wyszukiwania spowodowało wystąpienie następującego błędu: "Błąd w kwerendzie lub wyszukiwaniu: program Web Find Fast nie może odnaleźć indeksu..." Pojawienie się takiego komunikatu może mieć dwie przyczyny:
Jeśli po upływie dłuższego czasu (przynajmniej jedna godzina na każde 100 MB dokumentów) nadal nie można uruchomić wyszukiwania, spróbuj wykonać poniższe instrukcje:
Program Find Fast może nie mieć wystarczających uprawnień do odczytu folderów sieciowych, które zostały objęte indeksem. Sprawdź plik rejestru zdarzeń indeksowania. Uruchom program Find Fast znajdujący się w Panelu sterowania, a następnie z menu Plik wybierz polecenie Pokaż rejestr indeksowania. Przejdź na koniec pliku rejestru. Jeśli znajduje się tam komunikat, że program Find Fast nie ma dostępu do określonego folderu, zmień konto użytkownika, który uruchamia usługę Find Fast. Aby to zrobić, albo ponownie uruchom Instalatora, albo wykonaj następujące instrukcje:
Sprawdź plik rejestru indeksowania programu Find Fast. Możliwe, że indeks uległ uszkodzeniu. Jeśli tak się stało, to w Panelu sterowania dwukrotnie kliknij ikonę programu Find Fast, po czym usuń istniejący indeks i utwórz nowy.
Jeśli program Web Find Fast nie zwraca nowych plików lub zwraca stare, które już nie istnieją, może to oznaczać, że indeks nie jest aktualizowany. Aby to sprawdzić, wykonaj następujące instrukcje:
Jeśli opcja Aktualizacja automatyczna jest wybrana, to indeks jest aktualizowany co dwie godziny. Aby zmienić ten parametr, kliknij opcję Indeks, a następnie Okres aktualizacji i wpisz nową wartość. Więcej informacji na temat aktualizacji indeksu znajdziesz w systemie Pomocy programu Find Fast.
Uwaga: Aby natychmiast zaktualizować indeks, w menu Plik wybierz polecenie Aktualizuj indeks.
Poniżej podano listę komunikatów o błędach, najczęściej wyświetlanych przez program Web Find Fast, wraz z objaśnieniami.
Błąd w kwerendzie lub wyszukiwaniu:
Program Web Find Fast nie może odszukać indeksu dla podanego wyszukiwania. Zwróć się do administratora systemu, aby naprawić ten błąd.
Błąd ten może mieć dwie przyczyny: 1) indeks nie istnieje; 2) przyjazna nazwa indeksu podana na stronie wyszukiwania jest niepoprawna.
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "Index" VALUE = "">